קונסולת האקסבוקס 360 כבר לא צעירה, ולקראת סוף השנה תחגוג הקונסולה את יום הולדתה השביעי. בנוסף לקונסולה, צפויה תחרות עזה שכן נינטנדו עתידה להשיק את הווי-יו (Wii U), קונסולת הדור-הבא של החברה ובכל זאת נראה שמיקרוסופט לא ממהרת להחליף סוס מנצח.

מחזור חיים ארוך
נראה שהחברות לא מתרגשות נוכח ההשקה ההולכת ומתקרבת של הווי-יו, הקונסולה שתפתח את המירוץ אל ה"דור הבא". בתערוכת E3 של השנה, בניגוד לציפיות אף אחת מהחברות לא דיברה על התוכניות שלה לדור הבא, במקום סוני ומיקרוסופט דואגות לשדר "עסקים כרגיל" והחברות ציינו לא פעם כי לקונסולת הדור הנוכחי צפוי "מחזור חיים" של 10 שנים לפחות ונראה שהן לא מתרגשות נוכח ההשקה של הווי-יו, קונסולת הדור הבא הראשונה מבית נינטנדו.

בנוסף, בראיון לאתר המשחקים Gamespot פיל ספנסר, ראש חטיבת מיקרוסופט סטודיוס, הצהיר כי לאקסבוקס 360 יש עוד יותר משנתיים בשוק. ספנסר ציין את ההתפתחות שעברה האקסבוקס, ועם השנים המשיכה הקונסולה להתפתח מקונסולת משחקים ליחידת בידור ואף ציין את הטכנולוגיות החדשות אשר משפרות את חווית השימוש הראשונית של הקונסולה כמו בקר לכידת התנועה קינקט (Kinect) ויישום הסמארט-גלאס שני אלו מוכחים שלקונסולה יש עוד לאן להתפתח.

סוגיית המכירות הרווחיות
מעניין יהיה לראות כיצד יקבל השוק את הווי-יו, שכן מצד אחד מדובר בקונסולת הדור הבא הראשונה ושחקנים שרוצים להיות בחזית הטכנולוגיה לא ייאלצו להמתין לסוני ומיקרוסופט, מצד שתי הערכות מדברות על כך שהקונסולה של נינטנדו חזקה רק ב-20 אחוז יותר מהאקסבוקס ולמרות שהיא חזקה יותר על-פי מסיבת העיתונאים של נינטנדו, נראה כי גם הפעם החברה מתכוונת להתמקד פחות בשחקנים ה"כבדים" ויותר בשחקנים המזדמנים, לכן מעניין יהיה לראות אם ההשקה של הווי-יו תגרום להאטה במכירות של האקסבוקס 360 או הפלייסטיישן.

הגיוני לחשוב מיקרוסופט וסוני לא מדברות על התוכניות שלהם לדור הבא על מנת לא לפגוע במכירות של קונסולת הדור הנוכחי שכן רק לאחרונה החלו החברות להפסיד פחות כסף ואף להרוויח על כל קונסולה שנמכרת, שכן בתחילת הדור מסבסדות החברות את מחיר הקונסולה ומרוויחות באמצעות מכירה של משחקים, רישוי ושירותי רשת שונים ואם מיקרוסופט אכן תשיק בשנה הבאה את קונסולת הדור-הבא שלה, מדוע טורחת החברה להמשיך ולהשקיע משאבים בשיפור הקונסולה הנוכחית?, כנראה שתשובות לשאלות הללו נקבל רק לקראת תערוכת E3 של שנה הבאה.

-פרסומת-
מנהל רשתות במקצועו והוא בעליו הגאים של ערוץ היו-טיוב The G3 Show. הוא גיימר, גיק וכל מה שבניהם. דעתן וחובב חפיצים מושבע. שי מחליף טלפונים כמו גרביים וכל כמה חודשים ניתן למצוא אצלו חפיץ חדש ביד. הדבר היחיד שהוא אוהב יותר מחפיצים הוא להשתמש במושגים עבריים (ידעתם שחפיצים הם גאדג'טים?). בזמנו החופשי המועט משמש שי כמקור מידע טכנולוגי ״של החבר׳ה״.