כולנו מכירים את התהליך הכרוך במציאת קונה לרכב או לנכס שלנו. אם פעם היינו מסתפקים בפרסום על הרכב או בעיתון המקומי, הרי שכיום בעידן האינטרנט, אתרים מכירות לחפצים מיד שנייה, רכב ודירות, הם חלק בלתי נפרד משוק הקניות-מכירות הפרטי בישראל. כעת, חברת הזנק בשם “סרוקאוטו” מתיימרת לספק את מה שנראה כמו הדור הבא בחוויית הקנייה והמכירה של רכבים פרטיים ונדל”ן.
המיזם החדש מאפשר לכל מוכר ליצור מודעה אישית בפורטל הסלולארי של החברה. אל המודעה הזו אפשר להגיע לאחר סריקת קוד QR אותו המוכר יכול להדביק על הנכס או הרכב המועמד למכירה, וכך הקונה הפוטנציאלי יוכל לקבל את כל המידע (והתמונות) על הנכס או הרכב, ללא צורך ביצירת קשר עם המוכר בשביל מידע. במקביל המוכר יקבל הודעה למכשירו כאשר הברקוד שלו ייסרק, וכך הוא ידע שיש אולי רוכש פוטנציאלי.
את חברת סרוקאוטו הקימו ארבעה יזמים צעירים , 2 מתחום האינטראקטיב ו 2 מתחום הנדל”ן, מתוך הרגשה שיש צורך לשדרג את אמצעי הפרסום הקיימים, מצד המוכר וגם הרוכש, ולאפשר תכונות נוספות שמודעת פרסום בעיתון או בפרסום המסורתי לא יכולות לספק. התוצאה: לאחר סריקת הברקוד מקבל הרוכש הפוטנציאלי מידע מלא של הנכס או הרכב. אז מה בעצם היתרון בטכנולוגיה, ולמה היא נוצרה? שוחחנו עם יוצרי המיזם ושאלנו מספר שאלות.
מה הצורך שראיתם במיזם שאינו ממומש כיום באתרי אינטרנט למכירות יד שנייה?
“הצורך להביא לשינוי בשיטות הפרסום הקונבנציונליות באינטרנט שבשנתיים האחרונות הוכיחו כי כוחן פחת. יותר רכבים משומשים אינם מצליחים להימכר אפילו בעזרת אתרים אינטרנט שמתמחים בכך, וכן נכסים שעומדים למכירה תקופות ארוכות. סרוקאוטו מציעה מערכת חדשנית ו-״מעקף״ לשיטות הרגילות. אין צורך לרוץ למחשב בבית ולעבור דרך גורם שלישי. בעזרת סרוקאוטו הקשר הוא ישיר. ראית רכב עם מודעת סרוקאוטו ומצא חן בעיניך, מיידית צור קשר עם המוכר. כנ״ל לגבי נכסים”.
מהו היתרון בשימוש בברקוד ברכב, אל מול פתרונות אחרים בתחום הרכב כגון מודעות ברשת או מודעה רגילה עם כל הפרטים?
“קיימים מספר יתרונות בשימוש במערכת, ראשית קיים יתרון בסריקה מהירה של הברקוד, וכן קבלת כל הפרטים הישר לנייד, ללא צורך בשמירת הפרטים מכיוון שהמערכת שומרת עותק של כרטיס הרכב או הנדל”ן לצפייה מאוחר יותר. ניתן גם ליצור קשר עם מוכר הנכס או הרכב בלחיצה אחת וכן גם לשתף את המודעה בפייסבוק או שליחה לחבר. מוכר הנכס מקבל התראה בכל פעם שמודעתו נסרקה, וכך יכול לאמוד את אפקטיביות המודעה ואמצעי הפרסום וכן את מידת ההתעניינות בנכס. שימוש במודעה עם ברקוד הינו אמצעי טכנולוגי חדש ומתקדם, הדבקת קצב הטכנולוגיה ושימוש באמצעים חדישים שעד כה היה שימוש באמצעים רגילים וישנים, היה דרוש שינוי בשיטות וסרוקאוטו מביאה את השינוי והרענון לענף.”
רעיון נחמד אבל בלתי יעיל לחלוטין.
זה בדיוק כמו לשים מודעה על הרכב או על הבית – רואה את הברקוד רק מי שרואה את הרכב.
ונניח שמישהו ראה את הרכב תוך כדי נסיעה, איך בדיוק הוא יסרוק את הברקוד.
כל הרעיון בפרסום באינטרנט הוא להגיע לקונים שלא נמצאים לידך ולא היו נחשפים לנכס שאה מוכר בדרך אחרת.
תארו לכם שקוקה קולה למשל הייתה מפרסמת ברקוד על הבניין שלהם במקום פרסומות.
רעיון יפה, סופסוף אפשר לקבל יותר מידע מהשלטים של המתווכים.
יפה מגניב וחדשני. אפשר כבר להשתמש בשירות?
רעיון נחמד אבל בלתי יעיל לחלוטין.
זה בדיוק כמו לשים מודעה על הרכב או על הבית – רואה את הברקוד רק מי שרואה את הרכב.
ונניח שמישהו ראה את הרכב תוך כדי נסיעה, איך בדיוק הוא יסרוק את הברקוד.
כל הרעיון בפרסום באינטרנט הוא להגיע לקונים שלא נמצאים לידך ולא היו נחשפים לנכס שאה מוכר בדרך אחרת.
תארו לכם שקוקה קולה למשל הייתה מפרסמת ברקוד על הבניין שלהם במקום פרסומות.
כל הכבוד להם! מכיר אותם אישית. הרבה הצלחה
ווואוו אחלה רעיון!