האפליקציות של פייסבוק (Facebook) המשיכו לשלוט ללא עוררין בטבלת ההורדות בחנויות האפליקציות ב-2019, כך לפי נתוני סיכום vabv של חברת ניטור האפליקציות אפפ אני (App Annie).

האפליקציות של פייסבוק כבשו את שלושת המקומות הראשונים והמקום החמישי ברשימה. מביניהן Messenger היתה הפופולרית ביותר, אחריה Facebook, והשלישית הייתה Whatsapp. במקום החמישי, כאמור, הייתה Instagram. במקום הרביעי התברגה TikTok, ובמקום השמיני Snapchat. מעניין לציין כי מדובר באותם מקומות בדיוק בהם דורגו שש האפליקציות החברתיות בשנה שעברה.

אפליקציית שיתוף התכנים ShareIt עלתה ממקום 7 ל-6, ובמקום השביעי התברגה פלטפורמת הסרטונים הקצרים Likee. את העשירייה סוגרים שתי אפליקציות של שירותי הזרמה – Netflix במקום התשיעי ו-Spotify בעשירי.

ברשימת המשחקים המובילים הרוב המוחלט שייכים לחברות קטנות יחסית, ושני השמות הגדולים היחידים הם PUBG מבית טנסנט (Tencent), שעלה מהמקום השלישי ב-2018 למקום השני ב-2019, ו-Call of Duty Mobile של אקטיויז'ן-בליזארד (Activision Blizzard) במקום העשירי.

מצד שני, ברשימת המשחקים הרווחיים ביותר מככבים כמעט אך ורק משחקים של חברות גדולות: כאן PUBG מדורג עשירי, כאשר מעליו שמות כמו Dragon Ball של בנדאי נמקו (Bandai Namco) במקום התשיעי, Clash of Clans של סופרסל (Supercell) בשמיני, פוקימון גו של ניאנטיק (Niantic) בשישי,Candy Crash Saga של אקטיויז'ן-בליזארד בשלישי, Honor of Kings של טנסנט בשני ו-Fate/Grand Order של סוני (Sony) בראשון. גם הרשימה הזו דומה למדי לזו של השנה שעברה.

קרא עוד:  וואווי כבר מצאה פתרון תחליפי ל-Google Maps

ברשימת האפליקציות הרווחיות ביותר בולטות אפליקציות הזרמת התכנים בכלל, ואפליקציות הווידאו הסיניות בפרט. מלבד אפליקציית ההיכרויות Tinder, שהצליחה לעלות למקום הראשון, ואפליקציית התקשורת היפנית-קוריאנית Line במקום השמיני, כל יתר העשירייה הן אפליקציות הזרמה: Netflix במקום השני, YouTube בחמישי ו-Pandora בשישי, שאר המקומות תפוסים בידי אפליקציות של שירותי הזרמת תוכן סיניים.

לפי אפ אני בסך הכל הורדו השנה 120 מיליארד אפליקציות בפעם הראשונה על ידי משתמשים, כלומר לא כולל עדכונים והתקנה מחדש של אפליקציה שכבר הורדה בעבר על ידי אותו משתמש. מדובר בעלייה של 5% מ-2018. בהוצאה על אפליקציות חלה עלייה של 15%, ל-90 מיליארד דולר, והשנה הנתון צפוי לעלות משמעותית בעקבות הצטרפות שירותי הזרמה חדשים רבים כמו +Apple TV ו-+Disney.