לפי דיווח חדש שהתפרסם ב-Wall Street Journal, גוגל (Google) ואמזון (Amazon) עובדות בימים אלה על הוספת יכולת חדשה למכשירי הבית החכם שלהם: ביצוע שיחות טלפון באמצעות שימוש בפקודה קולית בלבד.
Google Home, מחד, או Amazon Echo מאידך, עובדות על האפשרות הזו ככל הנראה מכיוון שמשתמשים רבים הביעו בו עניין. עד כה עניינים רגולטוריים עיכבו את צירוף היכולת הזו, כמו למשל הצורך לאפשר גישה למספרי חירום או נושאי פרטיות, שכן שיחות טלפון שמנוהלות דרך רמקול עלולות להיות לא נוחות במיוחד.
החברות אף חוששות כי משתמשים יימנעו מלבצע שיחות במכשירים שמקליטים אותם באופן אקטיבי, פעולה שהם צריכים לבצע כדי לשפר את שירותי הענן וה-AI שלהם. כדי לפתור זאת מתכננת אמזון להשתמש בהקלטות על בסיס מסד נתונים רחב ולא על בסיס שיחות ייחודיות, ואילו גוגל טוענת כי שירותים כמו Google Voice לא מקליטים כלל את המשתמש.
כמו כן, עדיין לא ברור כיצד בדיוק המכשירים יבצעו את שיחות הטלפון. האם יוצמד להם מספר סלולרי חדש, או שהם ישתמשו באותו סים של המכשיר הסלולרי שכבר נמצא בידיו של המשתמש? האם ניתן יהיה לענות לשיחות או לקבל אותן גם ברמקול החכם וגם בסלולרי? באיזו תוכנת חיוג ישתמשו המכשירים?
יחד עם זאת, האתר צופה כי העניינים הללו ייפתרו ושתי החברות ישיקו שירותי טלפון כבר במהלך השנה. גוגל, בתגובה, טענה כי היא תמיד מחפשת דרכים לעדכן את Google Home אך סירבה לפרט, ואילו אמזון מסרה שהיא אינה מגיבה לשמועות וספקולציות.