חכמינו היו נוהגים לומר שבחירה נכונה של הקרבות שלנו היא אחת מההמלצות הכי החכמות שהם יכולים לתת, אולם נראה שיש מי שמעדיפים ללמוד את השיעור הזה בדרך הקשה.

E-Flicker, מותג אופנה צרפתי, הצליח לאחרונה לעורר את זעמו של אנונימוס (Anonymous), אחד הארגונים (הלא מאורגנים במיוחד) המאיימים ביותר ברחבי הרשת. מה לחנות חולצות מקוונת ולמה שמכונה האל-קעידה של ההאקרים? התשובה נמצאת בבקשה לרישום סימן מסחרי שהוגשה למכון הצרפתי לקניין רוחני ומקנה למותג הצרפתי זכויות קניין על הלוגו והסלוגן של אנונימוס.

אין כל ספק, הלוגו הזה בהחלט יכול להיראות טוב על חולצה ובטחו בפרסומות כי הוא מהווה אמירה אופנתית מעניינת. אבל יכול להיות שמישהו בהנהלת המותג היה צריך לעצור רגע ולחשוב שיכול להיות שזה לא רעיון כל כך טוב לנסות לקחת להרוויח כסף מלוגו של חבורת האקרים שבזה לקפיטליזם המערבי. בהתחשב ברשימת הגופים שכבר נפלו קורבן להתקפות סייבר מצד הארגון  – סוני (Sony), משרד המשפטים האמריקאי ואפילו ה-FBI שהנם גופים שכנראה גם קצת יותר חזקים בכל מה שקשור לאבטחת מידע והגנות רשת – כנראה שזה באמת לא היה רעיון טוב כל כך.

ואכן, התגובה כמובן לא איחרה לבוא. קבוצת האקרים, שהציגה עצמה כשליחה של הארגון, העלתה סרטון ליו טיוב (YouTube) בו היא מפזרת שלל איומים כלפי E-Flicker עקב "הבורות והיהירות שלה, והניסיון להזנות את השם של אנונימוס עבור בצע כסף".

הסרטון נגמר בהבטחה להשבית את כל הפעילות המקוונת של המותג הצרפתי, במידה ולא יבטלו את בקשת הסימן המסחרי ויפרסמו התנצלות פומבית. בנוסף, פעיל אחר המזוהה עם הארגון פרסם הודעה בטוויטר אשר לפיה הארגון בעצמו מחזיק בסימן רשום על הסימנים המזהים שלו, ולכן לניסיון זה של e-flicker אין בכלל תוקף ולכלים בהם ישתמשו ה-99 אחוז (עוד כינוי יצירתי של אנונימוס לעצמם) בפרשה הזו, אם ישתמשו, יהיה תוקף משפטי? תוקף בוודאות יהיה להם.

כתב: אדם רפופורט

-פרסומת-
אתר TGspot.co.il, המתמקד בסיקור עולם המחשבים, המובייל והגאדג'טים מביא את החדשות האחרונות בתחום בזמן התרחשותם. האתר נוסד בשנת 2007 ומאז נחשב למקור החדשות הגדול והעצמאי ברשת הישראלית ומבין המובילים בתחום.