למרות שבמשך שלושת השבועות האחרונים שחררו כל היצרניות המרכזיות בתחום הדפדפנים גרסאות חדשות, עדיין לכך השפעה ממשית על תמונת השוק. מיקרוסופט (Microsoft) ממשיכה לראות לדאבונה כיצד נתח השוק הכולל שלה הולך וקטן (55.92% לפי נתוני Net Market Share עבור חודש מרץ, ירידה נוספת של 85 עשיריות לעומת פברואר) וכיצד הגרסה החדשה של אינטרנט אקספלורר (Internet Explorer) , גרסה 9, בו היא תולה תקוות רבות כל כך השיג בינתיים רק 1.04% מהשוק, פחות אפילו מגרסה 4 של פיירפוקס (Firefox) של ארגון מוזילה (Mozilla) שלמרות שהושק באופן רשמי אחרי מתחרהו מרדמונד, כבר הגיע ל-1.68% מהשוק, יותר לעומת כל הגרסאות החדשות של הדפדפנים המובילים.

במיקרוסופט אולי יכולים להתנחם בכך שבעוד Chrome 10 (כרום) של גוגל (Google) הגיע ל-6.69% מהשוק, גרסה 11 צברה 0.26% בלבד (בטה, אבל בכל זאת מעט) ואילו השימוש בגרסה 9 של הדפדפן מבית ענקית החיפוש ירד ל-3.49% מהשוק. עם זאת, בסך הכל הרכבת הדוהרת של כרום ממשיכה לחרוץ גם החודש קדימה והיא עלתה בעוד 0.6% לכדי 11.57% באופן כולל מהשוק. מדהים.

פיירפוקס עלה ב-0.06% בלבד ל-21.8% מהשוק, ואין ספק שבמבט לאורך השנה האחרונה הוא נפגע, באופן יחסי, אפילו קשה יותר מאינטרנט אקספלורר מההתקדמות של כרום.

גם ספארי (Safari) של אפל ממשיך להתקדם והגיע החודש ל-6.61% מהשוק, עלייה של 0.25% לעומת מרץ, וכמעט 2% במהלך השנה האחרונה, ואין ספק שהשימוש במכשירי ה-iPhone וה-iPad בא לידי ביטוי בחלקו בשוק של הדפדפן שמוגדר בהם כברירת מחדל. אופרה (Opera) ממשיך לדשדש עם 2.15% ובלי שינוי (ובאופן אישי, חבל).

ומה קורה בארץ?

StatCounter-browser_version-IL-daily-20110301-20110331-bar

לפי הנתונים הסטטיסטיים של StatCounter, אינטרנט אקספלורר 8.0 היה עדיין, וללא עוררין, הדפדפן הפופולארי ביותר בישראל עם 41.02% מהשוק. ההפתעה היא שכרום 10 הגיע כבר ל-15.53% מהשוק, בעוד שלפיירפוקס 3.6 נרשמו 10.63% מהשוק בלבד, ירידה של 0.81% לעומת פברואר. בין לבין גרסה 7 של אינטרנט אקספלורר עדיין נהנית מ-14.63% מהשוק.

אבל באופן כללי העניינים דומים לעולם: IE איבד 1.37% באופן כללי (ירד ל-60.79%), כרום עלה ב-1.53% ל-22.07% ואילו פיירפוקס עלה מ-13.1% ל-13.24%, שוב, עלייה קלה בלבד.

מעניין יהיה לראות את התחלקות השוק בחודש הבא לאחר שכל הדפדפנים בשוק יהיו לפחות בני חודש.