יצרנית רכבי היוקרה טסלה (Tesla) חשפה היום תוכנית שאפתנית לצמצום התלות של הצרכנים בחברות החשמל והפחתת פליטות גזי החממה, באמצעות סוללה ענקית המותאמת לשימוש בתוך מבנים.
חסכון בחשמל וגם בכסף
הסוללה בהספק מקסימלי של 10 קילו-וואט לשעה מיועדת להשתלב בתוך מבנים בין אם זה בבית או בתעשייה כאשר היא תלויה על הקיר, ועל ידי חיבור סטנדרטי היא תאפשר לספק זרם חשמל יציב למגוון שימושים ללא תלות במקור חשמל אחר. ניתן לחבר עד 9 סוללות יחדיו להספק מקסימלי של 90 קילו-וואט לשעה, כדי שאלו יכילו אנרגיה משמעותית יותר ולשימושים תעשיתיים החברה תשיק דגם Powerpack עם הספק גדול אף יותר. כך לדוגמה, הסוללה מסוגלת להפעיל מקור חימום כמו תנור חשמלי או דוד שמש הצורך 2 קילו-וואט לשעה, למשך 5 שעות כאשר היא טעונה במלואה.
אנרגיה מתחדשת
לדברי טסלה, הסוללה מסוגלת לבקר את צריכת האנרגיה שלה בכל זמן נתון, ולהטעין את עצמה הן ממקור מתח חשמלי או מקור אנרגיה מתחדש כמו אנרגיית השמש, שעבור זה היא בעיקר מיועדת כדי לא להעמיס על צריכת החשמל של הבית בזמן הטעינה ולחסכון בחשמל. עוד נאמר כי כדי לצמצם את פליטת גזי החממה, נדרש מעבר לאנרגיה מתחדשת בשימוש של כ-160 מיליון סוללות, ואילו 900 מיליון סוללות יכולות לגרום לשינוי של ממש בצריכת אנרגיה ירוקה. “זה בכוחה של האנושות לעשות את זה. זה לא בלתי אפשרי, זה משהו שאנחנו מסוגלים לעשות, אבל אנחנו צריכים כי גם חברות נוספות שיהיו מעורבות”.
בחברה מייעדים את הסוללות הן לשימוש פרטי והן לתעשייה אך לא רק, אלא גם למדינות מתפתחות ומדינות עולם שלישי שיספקו מענה ופתרון למקומות שאין בהם חשמלל כלל כך שיוכלו להינות משימוש בחשמל לצרכים שוטפים, ממש בדומה ליכולת של טלפון סלולרי להחזיק במהלך היום.
מחירה של הסוללה לצרכנים הביתיים תעמוד על 3,500 דולרים ואילו גרסת ה-7 קילו-וואט לשעה תעמוד על 3,000 דולרים, כאשר היא כבר החלה בהזמנה מוקדמת.
לא ממש שונה מלוחות סולאריים קיימים…
יש להן בלאי… ומה קורה כשנגמר להן מחזור הטעינה?
ועדיין צריך תחנת כוח שתעבוד…
בלאי של סוללה זה משהו כמו 2-4 שנים, ובמידה ואתה מטעין אותה דרך אנרגית השמש, שזו עיקר מטרתה, אתה לא מבזבז אנרגיה. כלומר לפי החישוב שלהם, אם מיליוני סוללות שכאלה יפעלו, גם נקטין את פליטת גזי החממה וגם נחסוך בחשמל וכסף. לגבי האחרון לא בטוח כמה זה באמת כלכלי, צריך לעשות את החישוב.