לפני כשבועיים החלה אפליקציית טלגרם (Telegram) להציג פרסומות בחלק מהערוצים הגדולים (עם 1000 מנויים ומעלה), וכעת מכריז מנכ״ל החברה פאוול דורוב (Pavel Durov) כי למשתמשים המעוניינים בכך תהיה בקרוב אפשרות להסתיר את הפרסומות הללו – תמורת תשלום דמי מנוי חודשיים.
״התחלנו כבר לעבוד על התכונה החדשה הזו, ואני מצפים להשיק אותה החודש״, מסביר דורוב. ״מדובר במנוי חודשי לא יקר, שיאפשר לכל משתמשים לתמוך ישירות בפיתוחה של טלגרם ולעולם לא לראות פרסומות בערוצים״. בהודעה לא צוין מחירו המדויק של המנוי החודשי, והאם הוא יכלול הטבות נוספות מעבר להסתרת הפרסומות באפליקציה.
חידוש נוסף אותו הזכיר דורוב הוא מתן אפשרות למנהלי ערוצים להסתיר את הפרסומות המוצגות בערוץ שלהם. גם זה ידרוש תשלום, אולם במקרה זה מנהל הערוץ הוא שישלם. מבחינת טלגרם מנהל הערוץ ירכוש למעשה ״פרסומת בלתי נראית״, שתתפוס את מקומה של הפרסומת הרגילה בערוץ. גם במקרה זה, החברה עדיין מנסה להגיע לכדי החלטה סופית לגבי שוויה הכספי של הפרסומת. ״האינטרסים של המשתמשים ויוצרי התוכן נותרים העדיפות הראשונה שלנו״, טוען דורוב.
יש לציין כי בכל מקרה, הפרסומות היחידות בהן טלגרם שולטת הן אלו שהיא עצמה מפרסמת בערוצים. בנוסף, מנהלי ערוצים רבים מעלים מסרים פרסומיים שונים בערוץ באופן לא רשמי – ואת אלו טלגרם אינה יכולה להסיר, אלא אם אחד המשתמשים יבחר לדווח על התכנים ככאלו הנוגדים את תנאי השימוש באפליקציה.