שוק הטאבלטים, שרבים מעריכים אותו כשוק שהולך וגווע, הפתיע לטובה את היצרניות ברבעון השלישי של 2018. לפי מחקר שוק של חברת המחקר של האתר דיגיטיימס (Digitimes Research) מכרו ברבעון שהסתיים זה עתה כ-44.89 מליון יחידות. מספר זה מהווה עלייה של 21.1% לעומת המכירות ברבעון השני של השנה, ויותר חשוב, זו עלייה של 6.1% במונחים של שנה לשנה.
מבחינת גדלי מסך מציינים בדו”ח ש-10 אינץ’ הופך באופן ברור לגודל המועדף, ולעומת זאת החלק של הטאבלטים עם מסך 7 אינץ’ ירד לכ-15% בלבד, וזה לא פלא לאור הגידול המטורף בגודלם הממוצע של הטלפונים החכמים. אמזון (Amazon) אמנם מכרה יפה ברבעון הזה טאבלטים עם מסכי 7 ו-8 אינץ’, כל שגודל השוק של מסכי ה-10 אינץ’ עומד על כ-30% והוא יעלה ל-40% ברבעון הראשון של 2019, צופה החברה.
הדו”ח לא מסר פרטים על חלקן של החברות בוק, אבל ציין שאפל (Apple) נכנסה יפה לשוק החינוך עם מוצרי ה-iPad החדשים שלה שמציעים תמיכה ב-Apple Pencil, אבל מצד שני, אייסר (Acer), שהיא הראשונה שהשיקה טאבלט המבוסס על Chrome OS – שנושא את השם הצפוי משהו Chromebopok Tab – עם התמיכה בעט האלקטרוני של וואקום (Wacom), נותנת לה מאבק יפה.
חברות המותג הידועות יותר ימשיכו להוביל את השוק גם ברבעון הרביעי של 2018, צופים בחברת המחקר של דייגטיימס, אבל השוק במונחים של רבעון לרבעון יעלה רק ב-2.3% בגלל קיטון במכירות של המותגים הלבנים.
מצד אחד זה דוגמה טובה להספד המוקדם שכל ירידת מכירות עקבית מובילה אליה מתוך חוסר הבנה בסיסי (כבר הספידו את הלפטופים השעונים החכמים, pc וכמובן הטבלטים). לא כל ירידה גם אם עקבית מבשרת מוות של מוצר.
ובכל זאת מעניין האם הסמארטפונים המתקפלים (שלמעשה הופכים לטבלטים קטנים יגרמו לנגיסה נוספת במכירות.
מצד שני גם יכולים להיות טבלטים מתקפלים שיחיו את השוק מחדש
בזמן שמסכי הטלפונים גודלים הכי טוב זה להחזיק במכשיר קטן וטאבלט בבית
אין על טאבלטים!