קים דוטקום, ממשיך לצחוק על כולם
מעט יותר משנה לאחר הורדת אתר שיתוף הקבצים מגה-אפלוד, נתונים חדשים מראים כי תעשיית הסרטים בהוליווד דווקא צמחה וגדלה. על פי המחקר שהתפרסם ב-SSRN ובדק שני אולפנים גדולים, הסרת מגה-אפלוד מהאוויר גרמה לעלייה של 7 עד 10 אחוז במכירות סרטים באופן דיגיטלי ו-4 עד 7 אחוז בהשכרת סרטים באותם אולפנים.
“הממצאים שלנו מראים כי סגירת אתר פיראטיות גדול כמו מגה אפלוד יכול להגיד את מכירות המדיה הדיגיטלית, ואנו מספקים ראיות לכך שתעשיית הסרטים אכן נפגעת מפיראטיות,” אמר החוקר דנהר. אם מסתכלים על מספרים, המחקר אומר כי הסרת מגה-אפלוד גרם לעלייה של כ-10,500 עד 15,300 רכישות סרטים בשבוע ו-13,700 עד 24,000 השכרות סרטים בשבוע.
עם זאת, החוקרים גם הודו כי נתוני המכירות שלהם היו מוגבלים רק 18 שבועות לאחר הסרת האתר ולא ידעו לומר אם העלייה במכירות הייתה קבועה או קפיצה זמנית שנמשכה עד שהמשתמשים מצאו דרך נוספת להוריד תוכן פיראטי.
בינתיים קים דוט-קום לא נח, והוא ממשיך להגדיל את יכולותהאתר “מגה” שנפתח בסוף חודש ינואר עם שירותי צ’אט ווידאו.
תמונה: sam_churchill
נראה לי שזה קשור למשהו שנקרא… הפאקינג יכולת לקנות סרטים דיגיטאלית!!!
היא לא כ”כ הייתה קיימת או נוחה כאשר מגה אפלואד היה באוויר… ועדיין אף שירות לא מתחרה במהירות והנוחות של ביטורנט+BSPLAYER קליק אחד והסרט על המחשב ללא הכנות מראש…
אני אישית רואה סרות כי אותן לא משדרים כאן אבל סרטים? אם הם טובים אני הולך לקולנוע… אם לא? מוריד…
עלייה במכירות הסרטים תמיד תהיה משום שעוד ועוד אנשים נחשפים לNetFlix, iTunes וכו’. כמו כן, גם תמיד יהיה פירטיות.. מגה אלפואד נפל ובמקומו עלו 10 אחרים.
ברור שהמחקר הזה מומן על ידי אולפני סרטים או אנשים עם אינטרסים לראות שאנשים קונים יותר סרטים מאשר מורידים.
לא מאמין שיש ירידה כזאתי באחוזי ההורדות סרטים. אפילו שהורידו אתר גדול כמו מגה אפלוד. אל תשכחו שיש ביטורנט ששמה בטוח שאחוז ההורדות לא ירד.
מה שגם, עדיין כיף ללכת לקולנוע לסרטים מסויים.
תמיד יש בזה חוויה כיפית יותר מלראות סרט בבית.
ואם החוקר הזה ישים לב שהמכירות הגדולות זה כשסרט טוב יוצא
ואני אומר את זה בתור אחד שגם הולך לקולנוע וגם מוריד
חחחחחחח
מעניין מאוד מי מימן את המחקר הנ”ל..
ידוע בהחלט שניתן ליצור מחקר שייתן בדיוק את התוצאות שאתה רוצה, כל עוד מוכנים לכופף את הסטנדרטים המדעיים. רוב ה”מחקרים” שנערכים ומפורסמים (לא בכתבי עת מדעיים מכובדים) אינם שווים את עלות הנייר עליהם הם מודפסים.