במהלך כנס CUBE Tech Fair שנערך בברלין, הסטארטאפ הישראלי סטורדוט (StoreDot) הציג טכנולוגיה חדשה בשם סוללת הבזק (FlashBattery), המאפשרת להטעין סוללת רכב בחמש דקות בלבד.
בעוד שרוב החברות שמות דגש על טווח הנסיעה של הרכב, סטורדוט מנסה להפוך דווקא את הטעינה למהירה יותר, ועדיין מדובר בטווח נסיעה של כ-400 ק”מ. בכדי לסבר את האוזן, לתחנות הטעינה המהירות (SuperCharger) של טסלה (Tesla), לוקח 75 דקות בכדי להטעין את הסוללה מאפס למאה.
לצורך ייצור הסוללה החדשנית, החברה נטשה את עיצובן של סוללות הליתיום המסורתיות לטובת סידור מחדש של שכבות החומרה תוך ביסוס הסוללה על תרכובות אורגניות קנייניות, שיאפשרו טעינה מהירה מאוד. משום מוצאם הטבעי של החומרים, הם יכולים להיות מיוצרים ממגוון רחב של חומרים אורגניים במצב גולמי, לכן תהליך הייצור יתאפשר במחיר נמוך.
לדעת דורון מיירסדורף, מייסד ומנכ”ל סטורדוט, הטעינה המהירה היא החוליה הקריטית החסרה שתהפוך את הרכבים החשמליים לשכיחים יותר ברחובות. כמו כן בחברה מבטיחה כי סוללות הבזק בטוחות יותר לשימוש משאר הסוללות המשולבות במכוניות החשמליות, משום שהן אינן דליקות ועמידות בטמפרטורה גבוהה יותר.
לאחר שהשלימה ארבעה סבבי גיוס וגייסה 66 מיליון דולרים, החברה מקווה להשיק את הסוללה שלה לשוק הרחב בתוך כשלוש שנים.
מה עם קרינה אלקרו מגנטית? ברכבים חשמליים והיברידיים הקרינה גבוהה בהרבה מהמותר
שיעשו עכשיו לטלפון
כנראה יש בעיה של גודל.
400 מייל
300