כ-236 מליון טאבלטים יימכרו בסופו של דבר ב-2014 כולה, וזאת לפי דיווח של חברת מחקר השוק IDC. למרות שמדובר בהחלט בכמות נאה של משלוחי מכשירים, אך עם זאת, מדובר בסך הכל בעלייה של כ-7.2% לעומת כלל המשלוחים ב-2013, וזאת למרות ששוק הטאבלטים התחיל את הצמיחה שלו הרבה יותר מאוחר לעומת הטלפונים החכמים. הגידול ב-2013 היה 52.5%, כך שמדובר בפגיעה לא קטנה בחברות שהכינו את המלאים שלהן בהערכה של גידול בעשרות אחוזים.
הבעיה העיקרית נובעת מהשוני ברכישה מחדש של מכשירים על ידי בעלים קיימים לעומת שוק הטלפונים החכמים. בעוד בעלי טלפונים מחליפים את המכשיר בערך בכל שנתיים וחצי, בעלי טאבלטים חוצים בקלות את קו השלוש שנים ולא מעט אפילו את קו הארבע שנים לפני החלפה, התנהגות שדומה מאוד לזו של בעלי מחשבים.
סיבה אחרת היא ירידה של לא פחות מ-14% במשלוחים של הטאבלטים מבית אפל (Apple), משפחת ה-iPad על כל גווניה. הירידה מוסברת בכך שהמכשירים החדשים לא מספיק שונים לעומת קודמיהם בכדי לשכנע את חובבי הסדרה להחליף את המכשיר שלהם באחד חדש, וגם בגלל שרבים מבין אלו שכן משדרגים מעבירים את המכשירים הישנים שלהם לבני משפחה וחברים, כך שאלה לא נכנסים למעגל המכירה של הטאבלטים מבית אפל.
אנדרואיד (Android) שולטת גם בשוק הטאבלטים, אך בעוצמה קצת פחותה לעומת שוק הטלפונים החכמים, עם 67.7%, מכשירי ה-iPad תופסים 27.5% ואילו מכשירי Windows תופסים 4.6% מהשוק.