החל מבעוד יומיים, ב-1 בספטמבר, אם תשתמשו בדפדפן כרום (Chrome) של גוגל (Google) כדי לבקר באתרים שמכילים תכני פלאש (Flash) בכלל, ומודעות מבוססות פלאש בעיקר, הדפדפן ישהה את הצגת התכנים באופן אוטומטי וכדי לראות אותם תצטרכו לנקוט בפעולה יזומה.
מדובר ביישום של החלטה שפרסמה החברה כבר במהלך חודש יוני האחרון, והוא יהיה חלק מהגרסה היציבה שתשחרר החברה באותו יום.
מדובר בצעד שמטרתו לעודד את השימוש ב-HTML 5 הודיעה החברה וכדי לשפר את הביצועים עבור המשתמשים. גם אלו שמשתמשים ברשת המודעות של החברה כדי לפרסם את מוצריהם יצטרכו להטמיע את השינוי. אמנם רוב המודעות שמועלות כיום ל-Google Ads עוברות המרה אוטומטית ל-HTML 5, אך החבה מבקשת מהמפרסמים לעבור על המודעות שלהם ולוודא שזה אכן כך. היא הודיעה בדף ה-+Google של Ads כי היא לא מתכוונת יותר לאפשר פרסום של מודעות מבוססות פלאש.
“המהלך הזה יפחית באופן משמעותי את צריכת החשמל, ויאפשר לגלוש באינטרנט זמן ממושך יותר לפני שיתחיל הציד אחר שקע חשמלי”, אמר מהנדס תוכנה בחברה, תוך שהוא מתייחס למכשירים ניידים שמשתמשים בכרום.