69% מהאפליקציות המוצעות בחנות היישומים של ווינדוס פון (Windows Phone) מוגדרות כ”אפליקציות מתות”, כאלה שלא התפרסמו לגביהן ביקורות ולא עודכנו כלל מאז שהועלו לחנות היישומים. בחנות האפליקציות של אפל (Apple) שורר מצב דומה בו 65% מכלל האפליקציות נמצאות תחת קטגוריה דומה, ואילו חנות האפליקציות של גוגל (Google) נחשבת כאטרקטיבית יותר, עם לא יותר מ-41% של ‘אפליקציות מתות’. כך עולה ממצאי ממחקר שהתבצע במשך כחצי שנה והוצג בסוף השבוע האחרון באתר StarDust.
על פי ממצאי המחקר, שהובאו בצורת אינפוגרפיקה (נתונים המובעים בעזרת תרשימים גרפיים), יש להתייחס בספקנות להתרברבות היצרניות בכל מה שקשור למספר האפליקציות המוצעות בחנויות הבית שלהן. StarDust מציעים לבחון את איכות האפליקציות, ולא רק את הכמות שלהן. כך שמלבד השיח שנוצר סביב האפליקציות השונות, ויש בו בכדי להצביע על איכותן, בוחן המחקר גם את כמות העדכונים להם זוכים היישומים: בממוצע ישנם 6 עדכוני גרסה לכל אפליקציה בחנות ה-Play של גוגל, חמישה ב-AppStore של אפל ורק 3 עדכונים בחנות של מיקרוסופט.
לצד דירוגי איכות, מציגה האינפוגרפיקה גם נתונים סטטיסטיים שונים ביחס לחנויות היצרניות השונות ולאפליקציות המוצעות בהן: מחירה הממוצע של אפליקציה לא חינמית בחנות של אפל יעמוד על 3.49 אירו, בעוד שאצל מיקרוסופט הוא יהיה 2.03 אירו, ואצל גוגל המחיר הממוצע הוא הנמוך ביותר – 1.73 אירו לאפליקציה.
אך בהשוואות בין החנויות השונות, אסור לזנוח את גודלן: אפל מחזיקה בכמות האפליקציות הגדולה ביותר – 617,436 אפליקציות נכון ליום פרסום הנתונים, בגוגל מחזיקים ב-484,271 ובמייקרוסופט ישנן 156,317 אפליקציות. את הנתונים הנוספים ניתן לראות באינפוגרפיקה המצורפת.
ומבחינת יעילות? אין ספק שאפליקציות באנדרואיד שמורדות בפליי סטור יכולות לבצע שינויים עמוקים יותר במערכת. וגם באפליקציות המוכרות שחוצות פלטפורמות- יש את האינטגרציה הכי טובה עם המערכת(שיתוף,סרביס,השפעה באיזורים אחרים במערכת..)
נראה לי שבכול זאת מה שאכפת לאנשים זה יותר הכמות מאשר האיכות ,וייקח זמן עד שמישהו יעקוף את אפל.
אפל יכולה להיות רגועה בעניין הזה בינתיים.
דווקא באפליקציות באפסטור יש איכות גבוהה מאד. כולם צריכים לעמוד בסטנדרטים של אפל.. באנדרואיד זה שונה