שירות המוזיקה הפופולרי ספוטיפיי (Spotify) שהושק מוקדם יותר השנה באופן רשמי בישראל, מציע למשתמשים חשבון חינמי המאפשר האזנה למוזיקה ללא צורך בתשלום, תוך שבין השירים משמיעה לעיתים האפליקציה פרסומות באורך של דקה או שתיים. כעת החברה בוחנת אפשרות לאפשר למשתמשים לדלג על הפרסומות הללו, בלחיצת כפתור אחת וללא כל הגבלה.

כוונות החברה נחשפו בניסוי שאותו היא עורכת באוסטרליה, וספוטיפיי כבר אישרה את הפרטים ואף הצהירה כי בכוונתה להרחיב את המדיניות לכל רחבי העולם. ההיגיון שמאחורי המהלך הוא העדפת איכות על כמות: בספוטיפיי סבורים כי אותן פרסומות שהמשתמשים יבחרו לא לדלג עליהן, הן הפרסומות הרלוונטיות ביותר עבורם. נתון זה יאפשר לספוטיפיי להתאים למשתמשים פרסומות אפקטיביות יותר, וגם לגבות תשלום גבוה עבור אותם מסרים מסחריים.

בספוטיפיי אף משווים בין מהלך זה ל-Discover Weekly, תכונה טכנולוגית היוצרת רשימת השמעה אישית המותאמת במיוחד לטעמו של המשתמש. באותו אופן, אמור האלגוריתם להשמיע למשתמשים בסופו של דבר רק פרסומות שמעניינות אותם.

הכנסות ספוטיפיי מפרסומות רשמו ברבעון האחרון עלייה של 20 אחוזים (לסכום של 158 מיליון דולרים), אך עדיין מדובר בפעילות הרבה פחות משתלמת מבחינת החברה מאשר שירות המנויים בתשלום, האחראי לרוב הכנסותיה.