ספוטיפיי (Spotify), שירות המוזיקה הפופולרי שהושק השנה גם בישראל, עורך ניסוי בקרב קבוצה מצומצמת מהמשתמשים לבחינת עיצוב חדש למסך ״מנגן עכשיו״ (Now Playing) באפליקציית האנדרואיד. השינוי איננו דרמטי: הוא כולל הדגשה של רכיבים מסוימים, על חשבון רכיבים אחרים המוסתרים כעת תחת תפריט המחייב לחיצה נוספת.

רכיב אחד כזה הוא הכפתור המשמש לצורך גישה מהירה לתצוגת רשימת ההשמעה. בגרסה החדשה, הגישה אליו פחות נוחה ומחייבת לחיצה כפולה. גם כפתור החזרה (Repeat) נמצא כעת תחת כפתור התפריט, ואילו את מקומו תפס כפתור הלב של ספוטיפיי, המאותת לאפליקציה כי המשתמש אוהב את השיר המושמע – וכדאי להמליץ לו על שירים דומים נוספים. תכונת השיתוף הודגשה אף היא בתפריט החדש, כאמור על חשבונן של תכונות אחרות.

משמאל העיצוב הישן מימין החדש

השינויים הללו מוצגים לכמות קטנה ממיליוני ממנויי השירות, אך נראה שרבים מהם אינם אוהבים את השינוי. רוב המגיבים לדיווח בנושא מצהירים כי התכונות שאותן בחרה ספוטיפיי להסתיר, במיוחד תצוגת רשימת ההשמעה, הרבה יותר חשובות להן מאלו שמוצגות כעת במקום בולט באפליקציה. החדשות הטובות הן כי מאחר ומדובר בניסוי בלבד, סביר להניח כי במידה ותוצאותיו לא יהיו חיוביות רוב המשתמשים לא יאלצו להתמודד עם הממשק החדש, ולמעשה לא יראו אותו כלל.