ספוטיפיי (Spotify), המפתחת את שירות המוזיקה הפופולרי שהושק לאחרונה בישראל, דיווחה על תוצאותיה הפיננסיות בפעם הראשונה כחברה ציבורית הנסחרת בבורסה בארה״ב. השורה התחתונה אותה ביקשה החברה להדגיש היא כי עדיין מדובר בשירות המוזיקה המקוון הפופולרי ביותר בעולם בפער לא קטן: לחברה 170 מיליון משתמשים פעילים, מתוכם 75 מיליון המשלמים בעבור מנוי ה״פרימיום״.

אלא שלמרות כמות המשתמשים האדירה, ספוטיפיי עדיין מפסידה כסף. ההפסדים הצטמצמו אומנם ביחס לשנה הקודמת, אך החברה עדיין רשמה הפסד של כ-41 מיליון אירו. בצד ההכנסות, הרוויחה ספוטיפיי יותר ממיליארד אירו ממשתמשי הפרימיום המשלמים, אך משתמשי החשבון החינמי הכניסו לחברה רק מעט יותר מ-100 מיליון אירו – זאת למרות שהשירות נתמך על ידי פרסומות.

המספרים הללו כנראה לא עמדו בציפיות המשקיעים, ומניית ספוטיפיי חוותה קריסה של ממש בשעות שלאחר הדיווח עד שאיבדה כתשעה אחוז משוויה. מנכ״ל החברה, דניאל אק (Daniel Ek), סבור כי ההפסדים הם מצב זמני בלבד. ״אני חושב שאנחנו יכולים להפוך את המערכת ליעילה יותר, להחתים יותר אמנים ולהגדיל את נתח [ההכנסות] ממנו ספוטיפיי נהנית״, אמר במהלך השיחה.

לשם השוואה, בחודש אפריל האחרון אפל (Apple) אמרה כי לה יש 40 מיליון משתמשים רשומים המשלמים לשירות Apple Music, כשבמקביל עוד 8 מיליון משתמשים מנויים למנוי הפרימיום החינמי לשלושת החודשים הראשונים.