האזנה לפודקאסטים c-Spotify עלולה להפוך בקרוב לשירות בתשלום נפרד, כך עולה מסקר שערכה החברה בסוף השבוע. הסקר, שנחשף cידי אנדרו וולרשטיין, נשיא פלטפורמת המודיעין במגזין וראייטי (Variety), הציג לקהל כמה אפשרויות לגובה דמי המנוי שעשויים להיגבות על ידי החברה עבור האזנה לפודקאסטים באפליקציה שלה, תוך הדגשה כי מדובר על מנוי נפרד מזה שהחברה גובה על האזנה חופשית למוזיקה.
המנוי הזול ביותר, שתומחר ב-3 דולרים לחודש מציע גישה לתוכניות או פרקים בלעדיים או מורחבים, אך מזריק לתוכניות פרסומות של החברה; מנוי יקר יותר, שמחירו אמור להיות 5 דולרים לחודש, מציע גישה לגרסאות באיכות צליל גבוהה יותר של התוכניות, פרקי בונוס ובלי פרסומות; אפשרות אחרת ב-5 דולרים לחודש היא איכות צליל רגילה אך עם גישה ליותר תכנים בלעדיים; ותמורת 8 דולרים לחודש איכות צליל גבוהה יותר וגישה לפרקים חדשים לפני שהם עולים עבור מי שלא משלם את הסכום הזה.
כוונתה של ספוטיפיי לגבות דמי מנוי על האזנה לפודקאסטים נועדה לאפשר לה להחזיר את ההשקעה הרבה שביצעה בשנים האחרונות ברכישת פודקאסטים בודדים, כמו אלו של מישל אובמה, קים קרדשיאן-ווסט וג’ו רוגן ואחרים. עם זאת יש לציין שרוב הפודקאסטים הזמינים באפליקציה אינם שייכים לחברה והיא אינה משלמת עליהם, ועם זאת ‘מזריקה’ פרסומות לתוכניות הללו, שכבר יש בהן פרסומות משלהן.
הבעייתיות הזו כבר גרמה למספר פודקאסטים להכריז חרם כזה או אחר כנגד Spotify. בישראל המקרה המוכר ביותר הוא זה של רשת ‘עושים היסטוריה’, שהחליטה השנה שלא תאפשר האזנה לכל ארכיון התוכניות הענק שלה במחאה על התנהלות החברה.
החברה, מצידה, לא מוכנה לאשר או להכחיש כי מדובר בתוכנית מגובשת. דובר מטעם ספוטיפיי מסר לאתר The Verge כי “אנו עורכים מספר סקרים באופן קבוע במאמץ לשפר את חוויית המשתמש. חלקם מובילים לבסוף את הדרך עבור חוויית המשתמש הכללית שלנו, ואחרים משרתים רק כשיעורים חשובים. אין לנו כרגע חדשות נוספות לשתף אודות תוכניותינו לעתיד”.
תמונה: Pixabay
פודקאסטים זה דבר שתמיד היה חינמי, אם ספוטיפיי רוצה לקחת על זה כסף פשוט לא נשתמש בנגן שלה לשוע פודקאסטים