כשבוע לאחר שהכריזה בדומה לחברות רבות אחרות בתחום ההיי-טק על מהלך קיצוצים ופיטורים נרחב, מעדכנת ספוטיפיי (Spotify) את המשקיעים בביצועיה לרבעון האחרון של שנת 2022 – ומדובר דווקא בדוח חיובי למדי בסך הכל. בין השאר, מודיעה ספוטיפיי כי מספר המנויים המשלמים לשירות הגיע ל-205 מיליון בסוף 2022, מה שהופך את האפליקציה לראשונה בתחום שחוצה את רף 200 מיליון המנויים.
כמות המשתמשים החודשים בספוטיפיי (כולל משתמשים בשירות החינמי) עומדת על 489 מיליון, עלייה של 20 אחוזים לעומת השנה הקודמת. ספוטיפיי מוסיפה להפסיד כסף, כ-250 מיליון דולרים ברבעון האחרון, אולם גם כאן לא מדובר בשינוי לרעה – החברה הפסידה מאות מיליוני דולרים מיום היווסדה, תוך שהיא מתעדפת צמיחה מהירה והתפשטות גלובלית על פני רווחים.
ספוטיפיי לא ניצלה את ההזדמנות בכדי לעדכן לגבי תכניותיה לעתיד, וגם לא התייחסה במהלך הדיווח לשירותים שעליהם כבר הכריזו אך שטרם ראו אור יום, בראשם Spotify HiFi, שירות שאמור היה להעניק למנויים משלמים איכות צליל גבוהה בהרבה, הוכרז רשמית לפני שנתיים ומאז נעלמו עקבותיו.
בספוטיפיי כן דאגו לציין כי החברה היא אחת הראשונות להשתתף בניסוי של גוגל (Google) המאפשר לה לגבות תשלום ישירות מהלקוחות ולא דרך ה-Play Store, מהלך שעשוי בהמשך לאפשר לה לרשום הכנסות מרשימות יותר ממנויים משלמים.