שירות הזרמת המוזיקה הפופולרי ספוטיפיי (Spotify) הושק בישראל בחודש מרץ, ומאז הוא הספיק להפוך לשיחת החודש וללהיט בקרב חובבי המוזיקה הישראליים. באירוע שקיימה ספוטיפיי היום (ג’) חשפה החברה כי היא עומדת לשדרג את חווית השימוש באפליקציית המובייל שלה, ובעיקר מוסיפה אפשרויות חדשות למנוי החינמי שלה, במטרה למשוך לקוחות חדשים אל השירות.

עד כה, משתמשים במנוי החינמי של ספוטיפיי יכלו להאזין למוזיקה רק במצב Shuffle, כלומר, ללא שליטה על השירים הספציפיים שהם מאזינים להם. כעת, ספוטיפיי תאפשר האזנה חופשית לפי בחירה לשירים, ואפילו דילוג על שירים, אבל יש קאץ׳: ניתן להאזין לשירים על פי בחירה מתוך 15 רשימות האזנה שונות שנבנים על פי הטעם האישי של המשתמש. מדובר על רשימות האזנה כמו ה-Daily Mix, Release Rader, Today’s Top Hits ו-Discover Weekly (שטרם הגיע לישראל). סך הכל מדובר על כ-40 שעות מוזיקה שניתנות להאזנה על פי דרישה, ללא הגבלה, וללא תשלום.

בנוסף, ספוטיפיי תמליץ על מוזיקה להאזנה גם במינוי החינמי בהסתמך על רשימות השמעה שהמשתמש יצר, ובזמן תהליך בניית רשימת האזנה, תמליץ על שירים נוספים שאולי ירצה המשתמש להוסיף (בהתבסס על מערכת הלימוד מכונה שלה). לבסוף, ספוטיפיי הכריזה על מצב צריכת נתונים חדש, שיאפשר לחסוך עד 75% מנפח הגלישה הרגיל בהאזנה בהזרמת המוזיקה. זהו פתרון חכם למדי למשתמשים במינוי הפרימיום, אך בעיקר למשתמשי המינוי החינמי, שלא יכולים להוריד מוזיקה להאזנה במצב לא מקוון, ונאלצים להסתמך רק על הזרמה ברשת שצורך לא מעט מחבילת הגלישה. זהו גם פתרון נוח לטסים לחו״ל עם חבילות גלישה יקרות וקטנות יחסית.

בנוגע לשמועות על הבדיקות שהיא עורכת בתחום העוזרות הקוליות בפרט והשליטה הקולית ככלל, ענה גוסטב סודרסטרום, ראש מחלקת מחקר ופיתוח בספוטיפיי כי ״מחקר ופיתוח מהווים 40% מהעבודה שלנו בספוטיפיי, אז בוודאי שאנחנו מתכננים הפתעות״.

פורסם לראשונה באתר גיקטיים