תשלום על הופעה בתוצאות החיפוש הממומנות של גוגל הוא ללא ספק אפיק שיווק יעיל לטווח המיידי. בניגוד לקידום אורגני שבו נעשית עבודה מקיפה על האתר ומאחורי הקלעים, את התוצאות של קידום ממומן ניתן לראות כבר באותו יום.
עם זאת, ההחלטה העקרונית לבצע קמפיין ממומן בהיקף כזה או אחר לא תמיד מספיקה. שאלת מיליון הדולר היא כמו תמיד איך עושים זאת נכון, או עם מי אפשר להתייעץ על מנת להגביר את האפקטיביות של שיווק באינטרנט.
כך נראה קמפיין מוצלח של שיווק אגרסיבי
ראשית, כל סוג של מהלך שיווק באינטרנט מחייב הגדרה של מסגרת התקציב. אין סוף לכמות הכסף שאותו אפשר להשקיע בקמפיין כזה, אך לא תמיד זה מבטיח הצלחה. בשביל לעשות את זה נכון צריך להחליט מראש כמה כסף משקיעים בקמפיין, איך משלבים בין שיווק אגרסיבי וקידום אורגני ובאיזה שלב לעבור לחלק הפרקטי של קידום תוצאות ממומנות. במילים אחרות, יש להתוות את הדרך לפני שיוצאים אליה וזאת על מנת למנוע עוגמת נפש, טרחה והוצאות מיותרות.
שנית, קידום ממומן בגוגל דורש מאנשי המקצוע לעקוב מקרוב אחר מה שקורה בענף ואצל המתחרים. המחיר של קידום תוצאות ממומנות נקבע בשיטה של מכרז, לכן יש ביטויים ותחומים שבהם העלויות גבוהות ולעיתים אפילו בלתי אפשריות. מנגד, מחשבה ויצירתיות מחוץ לקופסא מאפשרים למצוא ביטויים אלטרנטיביים ולהשיג קידום תוצאות ממומנות בתקציב הגיוני.
מעבר לכך, פרסום ממומן בגוגל Adwords יכול להיות אפיק שיווק יעיל לטווח המיידי רק אם מגדירים גם מטרות ברורות. אין טעם להתחיל בקמפיין יקר של שיווק באינטרנט כל עוד לא מחליטים מה מנסים להשיג. אפשרות אחרת היא להגביל את הפרויקט בזמן, או להחליט שמבצעים שיווק באינטרנט בפלטפורמה מסוימת לתקופה קצרה אך שיווק בפלטפורמה אחרת לתקופה ארוכה.
מעורבות אנשי מקצוע בקמפיין
הטעות הנפוצה של בעלי אתרים ועסקים היא לנסות ליהנות מהיתרונות של אפיק שיווק יעיל לטווח המיידי בצורה עצמאית. זו טעות שנובעת מהנגישות הגבוהה של שיווק באינטרנט עבור בעלי עסקים, כמו גם מהניסיון המובן שלהם לחסוך בהוצאות. בפועל, בעלי עסקים ואתרים שלא מכירים מקרוב את התחום של שיווק באינטרנט עלולים להסב לעצמם נזקים בלתי הפיכים.
מה שצריך לזכור הוא שבעלי עסקים ואתרים מכירים היטב את המוצר או השירות שלהם – אך לרוב הם לא בקיאים במה שקורה במרחב המקוון. פערי הידע הללו בין האפשרויות של שיווק באינטרנט לבין התמחות במוצר או בשירות מסוימים עלולים לעלות ביוקר. אם רוצים למנוע את הפערים הללו, כל מה שצריך לעשות הוא להתייעץ עם אנשי המקצוע הנכונים.
מעורבות מוקדמת של אנשי המקצוע בשלבים של אפיון הפרויקט יכולה לתרום לכל מי שרוצה ליהנות מהיתרונות של שיווק באינטרנט. בין היתר, אנשי המקצוע יכולים לעזור לבעלי אתרים ועסקים להגדיר את מסגרת התקציב של הפרויקט, להחליט באיזה סוג של פלטפורמה להשתמש וגם לעקוב אחר התוצאות. כך משיגים את הערך המוסף של קמפיין ממומן וגם ממשיכים ליהנות ממנו בעתיד.
ידע הוא כוח
בשורה התחתונה, בשביל לעשות נכון קידום ממומן בגוגל צריך להשיג ידע ולהיעזר בו. אמנם מדובר בתחום שמשתנה בקצב מהיר, אך הידע הנוכחי מספיק כדי ליהנות מהיתרונות של שיווק באינטרנט בלי סיכונים.
כמו כן, יש אנשי מקצוע שעוקבים עבור הלקוחות אחר המשמעות של קידום תוצאות ממומנות. הם יכולים גם להגדיר אפיק שיווק יעיל לטווח המיידי ולשמור עליו בטווח הארוך.
בשיתוף אקסטרה דיגיטל https://www.extra.co.il/
צילומים: Shutterstock