סוני (Sony) מעוניינת להגדיל באופן משמעותי את כמות המשחקים שאותם היא מוציאה עבור פלטפורמות שאינן קונסולות ה-PlayStation. במסגרת כינוס משקיעים שנערך לאחרונה, הצהירה החברה כי שאיפתה לשנת 2025 היא שכמחצית מכלל המשחקים שאותם תפתח, יצאו למחשב האישי או לטלפונים חכמים.
זהו שינוי דרמטי למדי מהמצב כיום: ב-2022 כ-75% מכלל משחקי סוני בלעדיים ל-PlayStation 4 ול-PlayStation 5, ורק 25% הנותרים הם משחקים שיוצאים לפלטפורמות אחרות, וגם זה גידול משמעותי לעומת שנים קודמות. השינוי המתבטא כבר עתה ברווחים: בשנה הקודמת רשמה סוני הכנסות של 80 מיליון דולרים ממשחקים שאינם משחקי PlayStation, ואילו השנה צפויות ההכנסות לזנק ל-300 מיליון דולרים.
״ההשקעה במשחקי PC ומובייל תביא לצמיחה משמעותית בכמות האנשים שיוכלו לשחק במשחקים שלנו, ליהנות מהם, ולהוציא עליהם כסף״, כך לפי ג׳ים ריאן, נשיא חטיבת הבידור האינטראקטיבי של סוני. ״אנו מקווים לעבור מגישה הממוקדת בקונסולות ה-PlayStation, לעתיד שבו חלק גדול מהקהילה שלנו נמצאת מעבר לעולם הקונסולות״.
בסוני מדברים על הזדמנות להתרחב מנתח שוק צר יחסית של תעשיית הגיימינג, לנוכחות כמעט בכל תחום. לפי המספרים, שוק משחקי הקונסולות נתון מזה שנים בצמיחה איטית למדי, בעוד שתעשיית המובייל גדלה בקצב מדהים בשנים האחרונות וכבר עקפה מבחינת נתח שוק והכנסות את כל יתר הפלטפורמות גם יחד. דבר אחד שאותו סוני עדיין לא שוקלת, עם זאת, הוא פיתוח מאסיבי של משחקים גם עבור קונסולות מתחרות כדוגמת ה-Xbox וה-Switch.