מה יכול לגרום לרשת המשחקים של סוני לקרוס ויחד עם זאת לחסום מיליוני שחקנים ברחבי העולם מלשחק משחקי Single Player ב-Offline ב-PlayStation 3? זאת לא פלישת חייזרים, לא מתקפה טרוריסטית ואפילו לא האקרים שביקשו לגנוב כרטיסי אשראי.
בניגוד לצורת העבודה הנהוגה ברשת ה-Live של מיקרוסופט, מסתבר שחלק מהמשחקים של הפלייסטיישן תוכננו כך שיצטרכו לבדוק את נתוני ה-Trophy (טבלת ההישגים של השחקן) ולסנכרן אותם עם שירות ה-Trophy Sync ב-Playstation Network. ללא הסנכרון, לא ניתן לשחק במשחק, אפילו אם הקונסולה אינה מחוברת לרשת כלל. כך קרה, שאתמול הצליח באג במנגנון הסנכרון לגרום לשירות ה-Trophy-Sync להיכשל ובכך לחסום מיליוני גיימרים ברחבי העולם מלשחק במגוון רחב של משחקי פלייסטיישן אשר עובדים עם שירות ה-Trophy Sync.
לאחר מספר שעות בהם הוצפו פורומים שונים ברחבי העולם בתלונות של גיימרים הקיבלו הודעה המבשרת על בעיות בסנכרון ה-Trophy Information בין הקונסולה שלהם לשירות של סוני, הודיעה החברה באמצעות חשבון הטוויטר של פלייסטיישן כי היא מודעת לבעייה ועובדה על תיקונה.
מאוחר יותר, אף התברר כי הבעייה נעוצה דווקא בהגדרות חומרה והבעייה קוראת רק בגרסאות ה”שמנות” של הקונסולה (הגרסא הישנה יותר, החדשה דקה יותר ונקראת Slim). כמה שעות מאוחר יותר הודיעה החברה כי היא מטפלת בבעייה וכי הדרישה לסנכרון ה-Trophy Information לא באמת הכרחית לצורך משחק Offline, כך שהעדיפות הגבוהה של החברה היא לטפל קודם כל בנושא הזה, על מנת לאפשר לשחקנים לחזור ולשחק.
מדיוני פורומים שונים שנערכו בנושא, משתמשים הגיעו למסקנה כי התקלה נובעת דווקא מבעייה בקונסולה עצמה, אשר החליטה לשנות לעצמה את התאריך בחזרה ל-31.12.99, מה שגרם בפועל לבעיית הסנכרון בין המכשיר לרשת הפלייסטיישן. חלק מהמשתמשים , אשר ניסו לשנות את התאריך חזרה באופן ידני דיווחו כי לא ניתן לעשות זאת ואם אכן כך המצב, אלא אם התאריך ישתנה באופן אוטומטי ב-24 שעות הקרובות, לא נראה שדבר למעט עדכון Firmware יוכל לפתור את הבעיה.
עדכון: הבלוג של סוני מעדכן כי השירות חזר להיות פעיל “אנחנו מודעים לבעיית השעון הפנימי בקונלות PS3 המזהה את שנת 2010 כעשור אחורה. התאריך בשעון הפנימי שונה מה-29 לפברואר ל-1 למרץ, אימתנו את סימפטומים ועכשיו הבעיה נפתרה ומשתמשים יכולים לחזור ולהשתמש ב-PS3 בצורה נורמלית”.
פורסם במקור באתר Newsgeek.co.il
מאמרים נוספים