בראיון לאתר מספר מיקי ברקן, מנכ"ל ברס אלקטרה, יבואנית סוני אריקסון בישראל, על הטכנולוגיות הצפויות להגיע, על התחזקות המותג בארץ ומכשירי הסמרטפון שיגיעו בקרוב.

מיקי ברקן, צילום: קוקו

“מכשירי האנדרויד יגיעו לארץ”, אומר מיקי ברקן לאחר שנשאל על מכשיר האקספריה X3 שעדיין לא הוכרז ומכשירי הסמרטפון בכלל, אם כי הוא לא אישר את השמועות בדברו.  בתחום הסמרטפונים, החברה מכוונת היום לכיוון הסטיו. “ל-SATIO אין אמנם מקלדת נפתחת אבל הוא פותח כל attachment, הוא עובד מאד מהר, מאד נוח למוצר העסקי, הוא מעוצב מצוין ולכן אנו מכוונים אותו לשם”, הוא אומר, ומוסיף, “יצרניות המכשירים העסקיים ביחד לא מגיעים למכירות של חודש אחד שלנו בתחום העסקי. אנחנו מוכרים בעסקי מכשירים רבים, כדוגמת הW995, שהוא להיט במגזר זה… יהיו עוד מכשירים. אל תדאגו, אנחנו נהיה בכל המגרשים, יש לנו פורטפוליו יפה להמשך.”

ה-iPhone לא מטריד אותנו

כשנשאל ברקן כיצד סוני אריקסון תתמודד מול ה-iPhone, הוא אמר: “במחקרים שאנחנו עושים, האייפון ובכלל מכשירי טאץ' לא מעניינים מעל מחצית מהאוכלוסיה בגלל איזשהו פחד, הרי זה לא ברור מאליו לעבוד על מכשירי טאץ'. יש הרבה קשיים מבחינת תפעול. מעבר לזה, יש לנו ערכים נוספים. ברור שאייפון הוא מותג מדהים, מכשיר נחמד מאד, ויתפוס נתח שוק רציני, במיוחד כשהוא יושק בכל המפעילות הסלולריות. אולם, לכל חברה יש את היתרונות ואת החסרונות שלה, וכל אחת תנסה להגן על המבצרים שלה ככל הניתן.”

מותג הצעירים

ברקן מספר כיצד מותג הצעירים הופך לאט לאט למותג המזוהה גם עם מבוגרים: “אנחנו מובילים בארץ בתחום של הנוער. אולם, שוק הנוער, חשוב ככל שהוא יהיה, הוא עדיין שוק די מוגבל מבחינת הגודל. למרות זאת, יש לזכור שהתחלנו עם נערים שהיו בגיל 17 לפני 4 שנים, והיום הם בני 21 אחרי צבא, ונשארו נאמנים למותג שלנו. אנשים ממשיכים עם סוני אריקסון הלאה, גם עם המכשיר השני והשלישי.
"התקשורת השיווקית שלנו תמיד מגניבה וברוח צעירה. אם תצפו בפרסומת של המוצר שהשקנו עכשיו – W995 – תחשבו שהמכשיר פונה לצעירים, למרות שהמוצר מאד יקר ולא מתאים לתקציב של הצעירים. אבל עדיין, הרוח תמיד צעירה אצלנו, אנחנו מבינים שככה זה צריך להיות. המותג שלנו הופך להיות גם לאוכלוסיה יותר מבוגרת, ולמעשה, הפכנו ממותג לצעירים למותג צעיר. אם אתם מבינים את ההבדלים, מדובר בהבדלים דרמטיים”.

תמיד בעליה

לדבריו, המשבר הפיננסי אינו מורגש בשוק הסלולר בארץ: “השנה יצא גורל כזה שבזמן המשבר הפיננסי, פלאפון השיקה את הרשת החדשה שלה, שהכניסה הרבה אנרגיה לשוק. אנחנו, שלא מכרנו אפילו מכשיר אחד בפלאפון לפני, עלינו מאד חזק השנה בזכות זה. לכן, אנחנו אישית לא מרגישים שום ירידה. ההיפך, אנחנו מרגישים עליה גדולה השנה.”

מסכים גדולים יותר

שאלנו את ברקן כיצד הוא רואה את מכשירי הסלולר משתנים בעתיד הקרוב: “המכשירים יהפכו להיות בכל מיני צורות וגדלים. אנחנו נראה מכשירים גדולים עם מסכים ענקיים. לדוגמא, תראו אפילו את הסטיו, עם 3.5 אינץ' או האומניה HD החדש עם 3.6 אינץ', ובעתיד יהיו מסכים גדולים יותר. כלומר, המסכים יגדלו, הזיכרון יגדל והמעבדים יגדלו, ואלו יהפכו כל מכשיר כמעט לסוג של סמארט, בצורה כזאת או אחרת.
"המהפכה הגדולה היא מהפכת האינטרנט שנכנסת למכשיר. נוכל לבצע עם המכשירים שלנו הרבה מאד דברים, שלא עושים אותם היום, בצורה הרבה יותר נגישה."

סוני אריקסון ממשיכה להוביל את הקו הצעיר בשוק ובמקביל נכנסת לשוק הסמרטפונים. תוכלו לראות זאת במכשיר ה-Satio ובהמשך במכשירי Windows Mobile ואנדרויד שאנחנו מניחים שיושקו איפשהו ב-2010.

-פרסומת-
העורך הראשי ומנהל האתר. איש חומרה שנולד עם מברג ביד ומקום לכרטיס הרחבה. בעל תואר ראשון במדעי הטכנולוגיה ומעריץ מושבע של גאדג'טים מאז שהמציאו את המסך (גם לא מגע). מעביר את זמנו עם מוצר שזה עתה יצא לבין זה שייצא, חי את הרשת ואף פעם לא שוכח שטכנולוגיה טובה היא פרי מחשבתם של אנשים טובים.