בזמן שרוב העולם נהנה מחופשת החגים של חג המולד ותחילת השנה החדשה, במפעלי סוני (Sony) פסי הייצור עובדים השנה זו הפעם השנייה 24 שעות ביממה, 7 ימים בשבוע כדי לנסות להספיק לייצר חיישני צילום לכל הטלפונים העתידיים שלנו, כך מדווח בלומברג.

החברה השקיעה בשנה האחרונה 280 מיליארד ין, שהם כ-2.6 מיליארד דולר או קרוב ל-8.9 מיליארד שקל, בשיפור התפוקה של פסי הייצור לחיישנים אופטיים. עם זאת, בראיון לבלומברג אומר טֶרוּשי שימיצוּ, מנהל חטיבת המוליכים-למחצה בסוני, כי "אפילו אחרי כל ההשקעות בהרחבת התפוקה, ייתכן שזה לא מספיק. אנחנו נאלצים להתנצל בפני לקוחות מכיוון שאיננו מצליחים לייצר מספיק (חיישנים)".

לפי דו"חות סוני, חטיבת המוליכים-למחצה, שרובה המוחלט עוסק בחיישני צילום, היא החטיבה השנייה ברווחיותה בחברה בשנתיים האחרונות, אחרי חטיבת הפלייסטיישן (PlayStation). אם מתחשבים בכך שרווחי חטיבת המשחקים באים ברובם מהמשחקים והשירותים הנלווים, הרי שחיישני הצילום הם תחום החומרה הרווחי ביותר עבור סוני. בחודש שעבר היא אף עדכנה את תחזית הרווח של החטיבה הזו בשנה הכספית שתסתיים במרץ 2020 ל-200 מיליארד ין – קפיצה של 38% לעומת התחזית הקודמת.

בבלומברג מציינים כי הגידול במכירות חיישני הצילום לתחום הטלפונים הסלולריים נובע מעליית מספר חיישני הצילום בכל מכשיר – משניים בתחילת עידן הטלפונים החכמים (אחד מלפנים ואחד מאחור), לשלושה, ארבעה ואף שבעה במכשירים מסוימים כיום. כך, בזמן שמכירות הטלפונים אינן עולות כמעט, מכירות החיישנים נוסקות.

כדי לענות לביקוש העולה לחיישנים התחייבה החברה ב-2018 להשקיע 700 מיליארד ין, שהם כ-6.4 מיליארד דולר, עד 2021 בהגדלת התפוקה שלה מ-109,000 משטחי חיישנים בחודש ל-138,000 משטחי חיישנים בחודש. בין היתר היא בונה מפעל חדש בנגסאקי, שאמור להתחיל לפעול ברבעון השני של 2021.