למרות כל הדיבורים סביב יוקר המחיה, לא ממש נראה שהישראלים מוטרדים מכך כשזה מגיע לכדי רכישת מכשירים חכמים בכמה אלפי שקלים. מנתונים של חברת המחקר IDC ישראל, עולה כי בשנת 2014 נמכרו בישראל 2.85 מיליון טלפונים חכמים, עליה של 19% משנת 2013, אז נמכרו 2.4 מיליון מכשירים. בשנת 2014, נתח השוק של חברת LG עלה ושל חברת HTC עדיין נמצא בתחתית הרשימה, אך המכשירים הנמכרים ביותר, באופן לא מפתיע, היו ה-Galaxy S5 וה-iPhone 6, מה שאומר שהקהל הישראלי חי עדיין בשנת 2010 ולא נפתח לאופציות אחרות, בעיקר בשוק האנדרואיד.
עוד עולה מהמחקר כי 60% מהצרכנים הישראלים רכשו את המכשירים שלהם מחברת הסלולר ולא מחנות פרטית, וכי המכשיר שזכה לחיפושים הרבים ביותר בזאפ הוא ה-LG G2, כאשר מיד לאחריו מגיע ה-Galaxy S3, מה שאומר שחלק מהישראלים אוהבים לבזבז פחות ולקבל מכשיר ישן יותר.
החברות השולטות והאורחת שהצטרפה
סמסונג (Samsung) ממשכיה לשלוט בשוק הישראלי עם נתח שוק של 35.5%, לעומת 34% בשנת 2013, כאשר הכוכבים הראשיים הם ה-Galaxy S5 וה-Galaxy Note 4. מיד אחרי סמסונג ניצבת אפל (Apple) עם נתח שוק של 31% לעומת 28% בשנת 2013. העליה בנתח השוק של אפל נובע, כנראה, מהשקה של שני מכשירים יקרים אך אהודים בישראל: iPhone 6 ו-iPhone 6 Plus. עוד עולה מהנתונים כי גם ה-iPhone 5s, המכשיר של שנת 2013, לקח חלק יפה מהמכירות של החברה על אף גילו. בהפרש ניכר מסמסונג ואפל, ניצבת LG במקום השלישי. למרות זאת, חברת LG הציגה את העליה הכי נאה משנת 2013, כאשר הכפילה את נתח השוק שלה מ-7% ב-2013, ל-14% בשנת 2014. את ההישג המרשים ניתן בהחלט לזקוף לטובת מכשיר הדגל השנתי, ה-G3, שהפך באופן אוטומטי לנקודת מפלט למי שמאס בסמסונג ואפל, ששולטות בנתח השוק. אם ה-G4 יתעלה על קודמיו, ייתכן שהמלחמה על הכיס הישראלי תעלה הילוך וכי בשנה הבאה נראה עליה גדולה אף יותר בנתח השוק של החברה.
סוני ו-HTC – עדיין בתחתית
בתחתית הרשימה ניתן למצוא את חברת HTC עם 4.5%, עליה של חצי אחוז משנת 2013, ואת סוני (Sony), עם 3.5%. הסיבה לנתונים הירודים של חברת HTC בישראל הינה שיווק לוקה בחסר, שהחל קצת מאוחר מידי במקרה של ה-One M8. מכל החברות המופיעות ברשימה, סוני היא החברה היחידה שחוותה ירידה משנת 2013, אז היה לה נתח שוק של 8.5%. מדובר בירידה דראסטית של 5% שיכולה לנבוע מכמה גורמים: המחיר אותו דורשת סוני עבור מכשיריה, טובים ככל שיהיו, הוא, לעיתים, גבוה מידי. סיבה נוספת לאי ההצלחה של סוני בארץ ובעולם היא העובדה כי ההפרש בין מכשירי הדגל של החברה עומד לעיתים על חודשים בודדים, בשעה שבין מכשיר דגל אחד לממשיכו עומדים לפחות 12 חודשים ברוב היצרניות האחרות. הידיעה שבעוד כמה חודשים יצא מכשיר דגל חדש מונעת מהצרכנים רכישה של מכשירי סוני.
הסיניים בעליה
המכשירים הסיניים עדיין נמצאים בתחתית הרשימה, אם כי נתח השוק שלהם עלה מ-1% ל-3%. ניתן לזקוף את העליה החדה לזכות השיווק המעולה שעושות היבואניות של חברות כמו ZTE לצד ואווי (Huawei) וגם מייזו (Meizo), שהוכיחו כי ניתן לרכוש מכשיר חזק ומעוצב במחירים זולים יחסית, מה שגורם לקהל הישראלי לחשוב פעמיים לפני שיוציא אלפי שקלים על טלפון של סמסונג או אפל.
אנדרואיד ו-iOS שולטות על חשבון בלאקברי ומיקרוסופט
עם נתח שוק שגדל מ-63% ל-66%, אנדרואיד (Android) היא השליטה הבלתי מעורערת בשוק הישראלי. מיד אחריה ניצבת iOS עם נתח שוק של 31%, נתון מרשים יחסית למערכת הפעלה שרצה על כמה מכשירים בודדים. הנתונים המרשימים של אנדרואיד ו-iOS באים על חשבון חברות כמו מיקרוסופט (Microsoft) ובלאקברי: Windows Phone, מערכת ההפעלה של מיקרוסופט לניידים, ירדה מ-7.5% ל-2.5%. נתון זה כנראה נובע מחוסר מכשירים מבוססי Windows Phone , ומהעובדה שמערכת ההפעלה לא קורצת לצרכן הישראלי מספיק, ולא מדרבנת אותו לזנוח את אנדרואיד או iOS לטובת Windows Phone. בלאקברי נמצאת בירידה מתמדת, כאשר היא שולטת על חצי אחוז בלבד מנתח השוק, ואם החברה לא תחל בתהליך שיווק ופרסום מסיבי בארץ, היא עלולה להיעלם לגמרי בשנה הבאה. (גלובס)
וגם בנוגע ל- LG זה לא מפתיע בגלל שה- G3 מפציץ!!!
היה לווינדוס פון נתח שוק של 7.5% בשנה שעברה? חשבתי פחות…