ברבעון השלישי של 2019 נמכרו ברחבי העולם 387.5 מיליון טלפונים חכמים – ירידה של 0.4% לעומת 389 מיליון ברבעון המקביל ב-2018, כך מפרסמת חברת המחקר גרטנר (Gartner).
עם זאת, לא כל החברות חוו את הירידה הזו: סמסונג (Samsung), למשל, לא רק שמרה על המקום הראשון אלא אף רשמה גידול של 7.8% במכירות, ונתח השוק שלה צמח ל-20.4%. וואווי (Huawei) רשמה גידול חד עוד יותר, של לא לא פחות מ-26%, ונתח השוק שלה המריא ל-17% וקיבע אותה היטב במקום השני. זה קורה זאת למרות החרם האמריקאי עליה, אם כי בגרטנר מציינים כי כמעט שני שליש ממכשירי החברה ברבעון השלישי נמכרו בתוך סין, ככל הנראה בשל תגובה ‘פטריוטית’ של הסינים לחרם.
החברה שרשמה את הירידה המשמעותית ביותר היא אפל (Apple), שמכירות ה-iPhone (אייפון) שלה צנחו ב-10.7% ונתח השוק שלה ירד ל-10.5% בלבד, מה שמקרב אותה בצעדי ענק להפסיד אף את המקום השלישי בטבלה. עם זאת, בגרטנר מציינים כי לפי המידע שבידיהם סדרת ה-iPhone 11 נמכרת טוב, כך שברבעון הבא עשויה אפל לרשום גידול במכירות לעומת השנה הקודמת.
שתי החברות שמתחרות על ‘חטיפת’ המקום השלישי מאפל הן שיאומי (Xiaomi) ואופו (Oppo). הראשונה חוותה ברבעון השלישי ירידה קלה של כ-3% במכירות ונתח השוק שלה עומד על 8.3%, בעוד מכירותיה של האחרונה עלו בכמעט אחוז אחד ונתח השוק שלה עומד על 8%.
לדברי אנשול גופטה, מנהל מחקר בכיר בגרטנר, המגמה העיקרית בשוק הסלולר כרגע היא ירידה במכירות של מכשירי דגל מצד אחד – כפי שניתן להתרשם מהירידה המשמעותית של אפל, שמתרכזת בשוק הזה, לעומת כל היתר – ובמכירות מכשירי בסיס מצד שני. לדבריו, חברות שהציעו מכשירי ביניים שנותנים תמורה טובה למחיר הרוויחו מכך שהצרכנים כבר לא מחפשים את הכי זול, אבל גם לא רוצים את הכי יקר. בנוסף, הוא מציין כי ייתכן שקצב רכישות הטלפונים יתגבר ב-2020, בזכות השקת רשתות דור 5 ורצון של צרכנים ליהנות מהרשת החדשה בעזרת מכשירים תואמים.
ירידה של פחות מחצי אחוז זה יותר קיפאון מרידה