שוק הטלפונים החכמים ממשיך לדעוך, והנפגעת העיקרית היא אפל (Apple), כך לפי נתונים שפרסמה היום חברת המחקר Canalys.
לפי החברה, ברבעון הראשון של 2019 נמכרו ברחבי העולם 313.9 מיליון טלפונים חכמים – ירידה של 6.8% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. זהו הרבעון השישי (כלומר: שנה וחצי) ברצף בו נרשמת ירידה במספר הטלפונים החכמים שנמכרו, והמספר הנמוך ביותר של מכשירים שנמכרו מזה כ-5 שנים (מאז רבעון 3 ב-2014).
כאמור, הנפגעת העיקרית היתה אפל, שמכירות ה-iPhone (אייפון) שלה רשמו צניחה של 23.2% ל-40.2 מיליון יחידות. בן סטנטון, אנליסט בכיר ב-Canalys, ציין כי זוהי הירידה החדה ביותר במכירות האייפון מאז השקת הדור הראשון של המכשיר לפני 11.5 שנים.
גם במכירות סמסונג (Samsung) נרשמה ירידה, אם כי קלה יותר, בשיעור של 10%, ל-71.5 מיליון יחידות. החברה שמרה על מקומה בראש היצרניות הגדולות בתחום עם נתח שוק של 22.8%; במקום השני ניצבת עתה בבטחה רבה וואווי (Huawei), שרשמה זינוק אדיר בשיעור 50.2% ל-59.1 מיליון יחידות ונתח שוק של 18.8%; אפל נשארה במקום השלישי, עם נתח שוק של 12.8%; במקום הרביעי שיאומי (Xiaomi), שרשמה ירידה מינורית של 1.3% ל-27.8 מיליון יחידות ונתח שוק של 8.9; וצמוד אליה במקום החמישי אופו (Oppo) שרשמה גידול של 6.4% ל-27.3 מיליון יחידות ונתח של 8.7%.
חוקרי Canalys אינם צופים שינוי במגמה הכללית בשוק, לאור התבגרותו של התחום והעובדה שאנשים כבר אינם מחליפים מכשירים באותה תדירות. במקום זאת, אומרים אנשי החברה, תיווצר תחרות גדולה יותר, במיוחד בשוק הביניים הנמוך שנע בטווח המחירים של 100 עד 300 דולר.
הנתונים שמציגה Canalys שונים במקצת מאלה של IDC, שנחשפו מוקדם יותר. לפי הערכותיה של האחרונה, ברבעון הראשון של 2019 נמכרו רק 310 מיליון טלפונים חכמים, אך הירידה לעומת השנה הקודמת היתה מתונה במעט – 6.6%. מצד שני, IDC העריכה כי צניחת מכירות האייפון ברבעון הזה היתה דווקא דרמטית יותר – 30.4%. גם סמסונג רשמה לפי IDC ירידה קלה יותר, ו-Oppo ירדה לפי IDC בשיעור דומה לשיעור העלייה שלה לפי Canalys.
מה לעשות שרוב המשתמשים לא זקוקים למכשירי הפרימיום. היום כל מכשירי הביניים עושים את העבודה. למה לשלם מחירים הזויים?
שנים שהיה לי “אפל ” ונילחמתי כמו אידיוט לשלם פי 2 על אותם אלמנטים בסלולר .
רק שעברתי מאפל לסמסונג הבנתי כמה כסף זרקתי על , אביזרים , תיקונים וקקה של שירות” מנומס ”
לא חוזר לגיהנום של מסחיטת כסף .
בסה”כ ידית טלפון במחיר מופקע
בשנה אחת אפל מוצאיה 2 דגמי פרימיום ודגם אחד ביינים שאר היצרניות 2-3 דגמי פרימיום ו 4-5 דגמי ביינים.
אם יפרקו את כמות המכירות לפי דגמים וכמובן רווחים, אז הכמות שאפל מוכרת ומרוויחה ממכשירי הפרימיום גבוהה מהכמות והרווחים של מכשירי הפרימיום של כל היצרניות גם יחד.
ומה זה משנה בסוף למכירות של אפל?
שורה תחתונה, הם רואים פחות כסף.
בהחלט נכון .!!! לך תסביר לעדר האנדרואיד את מה שאנחנו כבר שכחנו
עד לפני שנה היית צרכן אנדרואיד תחת סמסונג + ואחכ שיומי (שבכלל מחקה באופן שיטתי את הנדסת אנוש של אייפון)
איכות המצלמה באיפון נטו ללאכל גימיקים עולה ברמות לעומת המצלמות במכשרי האנרואיד למאות סוגיהם
קלות השליטה ואינטגרצייה מוחלטת בין תוכנה לחומרה שיש באייפון
לא קיימת בכלל באנדרואיד
חברות גדולות בלחץ . מצד.אחד רוצים להוביל במכירות ולהרוויח המון ומצד שני גם לכבוש נתח שוק. ברגע שהתחילו להפיץ את מכשירי הביניים . כמו סמסונג a30 שיש בו את רוב השימושים. כמה כבר יקנו אנשים טלפונים ב 4500/6000 שח . אנשים סוף סוף הבינו שגם ב 1000 שח אפשר לקנות טלפון איכותי שמתאים לרוב השימושים. ולא רק בפוזה שלמי יש יותר גדול/דגם יותר חדש
ברור, כי פוקופון קיים…
סדרת הa גרועה מאוד, המכשירים האלה יותר איטיים ויותר חלשים מגלאקסי אס 7…
אז מסתבר שהעלאת המחירים לא עזרה להם