קפיצה גדולה של כ-35% במכירות של המכשירים הלבישים החכמים – שעונים, רצועות ואוזניות כאחד – ברבעון השלישי של 2020. כך עולה מהדו”ח שפרסמה IDC שקובעת שאת העלייה הזו יש לייחס באופן חד משמעי לנגיף הקורונה (COVID-19): אנשים מתחילים להתרגל למצב, והדרך להתמודדות איתו עבור רבים, וסיבה לצאת מהבית, זו פעילות ספורטיבית ברמה כזו או אחרת. פעילות זו הובילה את הגידול הענק הזה, גם אם מדובר במונחים של ששנה לשנה.
בסך הכל נמכרו ברבעון השלישי של השנה 125 מיליון יחידות של מכשירים לבישים חכמים, וזאת לעומת 92.5% בשנה שעברה באותה תקופה.
אפל (Apple) ממשיכה להוביל את השוק בגדול עם מכירות של 41.4 מיליון יחידות מול 29.8 מיליון ברבעון המקביל ועלייה מרשימה של 38.6% ועליה קלה בנתח השוק ל-33.1%. שאומי (Xiaomi) מכרה 17 מיליון יחידות מול 13.6 מיליון, וזו אמנם עלייה של 26.4% אך מכיוון שהיא קטנה מסך השוק ירד נתח השוק שלה מ-14.5% ל-13.6%.
וואווי (Huawei) נהנתה מרבעון מצוין עם זינוק של 87.2% שעזר לה לחלוף על פני סמסונג (Samsung). היא מכרה 13.7 מיליון יחידות מול 11.2 מיליון של יריבתה וכעת נתח השוק שלה עומד על 11% מול 9% בלבד של סמסונג שרשמה בעצמה גידול של כ-32% במכירות.
פיטביט (Fitbit) היא היחידה בחמישייה הראשונה שהמכירות שלה ירדו, בעשיור של 6.2%, היא מכרה 3.3 מיליון יחידות בלבד ברבעון אליו מתייחס הדו”ח. אולי בגלל ההמתנה למכירה לגוגל (Google)?
אם בוחנים את השוק רק מבחינת שעונים ורצועות שאומי משיכה לשמור על הבכורה עם מכירות של 13.5 מיליון יחידות ונתח שוק של 24.5%. השוק המסוים הזה רשם עלייה של כ-24% ואפל יחד עם וואווי סגרו את הפער אל שאומי – זו עם זינוק של 75% וזו עם 88.1%, במונחים של שנה לשנה, ומכירות של 11.8 ו-10.7 מיליון יחידות בהתאמה שהובילו לנתח שוק של 21.6% עבור אפל (15.3% ברבעון השלישי של 2020) ונתח שוק של 19.5% עבור וואווי (12.9% בנה שעברה ברבעון הזהה).
פיטביט וסמסונג סוגרות את החמישייה עם מכירות של 3.3 ו-2.8 מיליון יחידות כשגם במקרה הזה פיטביט צונחת ביותר מ-6% ואילו סמסונג גודלת ב-1.8% בלבד.