מכירות המחשוב הלביש, ובעיקר השעונים החכמים, גדלו ברבעון השלישי של 2018 ב-21.7% לעומת התקופה המקבילה ב-2017, והגיעו ל-32 מיליון יחידות, כך מדווחת חברת המחקר IDC.

החברה מציינת כי הגידול החד ביותר היה באסיה ומדינות האוקיינוס השקט, שקנו יותר ממחצית מפריטי המחשוב הלביש שנמכרו בחודשים יולי-ספטמבר, ובסין נמכרו פי שניים יחידות מחשוב לביש מאשר בארה"ב.

חמש היצרניות המובילות כרגע הן שאומי, שמכרה 90% יותר צמידים ושעונים חכמים מאשר בשנה שעברה ומחזיקה כעת בנתח שוק של 21.5%; אפל, שמכרה 54% יותר שעונים, אך רובם היו מהדגם הקודם ולא החדש, ומחזיקה עתה בנתח שוק של 13.1%; פיטביט, שרשמה ירידה של 3.1% במספר היחידות שמכרה ומחזיקה ב-10% מהשוק; וואווי, רשמה עלייה של 8.1% במספר היחידות שמכרה ועלתה ל-5.9% מהשוק; וסמסונג, שמכרה מספר כפול של שעונים מאשר בשנה שעברה ומדביקה את הפער מול המתחרה הסינית עם 5.6%.

ג'יטש אובראני, אנליס מחקר בכיר ב-IDC, העריך כי הסיבות לגידול במכירות הן הוספת תכונות חדשות לצמידי כושר, שמצמצמת את הפער בינם לבין השעונים היקרים, כמו גם ההתמקדות של אפל ופיטביט בשוק שירותי הבריאות, תוך שיתוף פעולה עם חברות ביטוח שמציעות את השעונים במחיר מסובסד ללקוחותיהן תמורת האפשרות לשלוט על מחיר הביטוח לפי המדידות השונות של המכשירים.