הרמקול החכם של חברת אפל (Apple), ה-HomePod, הגיע בסוף השבוע האחרון רשמית לחנויות ולביתם של לקוחות שהזמינו אותו מראש, כשאחת מנקודות המכירה הבולטות שלו היא שילוב העוזרת החכמה של החברה, סירי (Siri), כעוזרת וירטואלית שמסוגלת להבין ולהגיב לפקודות קוליות. אלא שחברת המחקר Loup Ventures כבר הספיקה לבחון את סירי ברמקול ולהשוות אותה לעוזרות אחרות, והתוצאות מביכות למדי עבור אפל.
במבחן, שנערך בשלושה רמקולי HomePod שונים וכלל 782 פקודות קוליות שונות, התברר כי סירי אמנם מבינה 99.4 אחוז ממה שנאמר לה, אך משהו הולך לאיבוד בתשובות שהיא מחזירה למשתמש, שכן רק 52.3 מהתשובות היו נכונות. החברה קובעת, אם כך, כי סירי חזקה בעיקר בשאלות שקשורות למידע מקומי או בעלי עסקים מקומיים, כמו למשל בתי קפה שנמצאים בסביבה או עזרה ברכישת נעליים.
הבעיה היא שהיא מפספסת בכל מה שקשור לניווט, ניהול לוח השנה, עבודה עם אימיילים וביצוע שיחות קוליות – “אלה פשוט לא נתמכים”, טוענת החברה, כאשר רוב התשובות שהחזירה סירי לבקשות הללו היו “אני לא יכולה לעשות את זה ב-HomePod”. סירי ברמקול אפילו לא מסוגלת לחפש בגוגל ולהקריא את התשובות, מה שכן אפשרי דרך ה-iPhone. אם לא מתחשבים בקטגוריות הללו כלל, סירי מסוגלת להחזיר תשובות בדיוק של 67 אחוזים, שזו קפיצה לעומת 52.3 האחוזים של הביצוע הכללי.
כמו כן, השוותה החברה את סירי ב-HomePod לנוכחות של עוזרות וירטואליות שונות ברמקולים חכמים של חברות אחרות, וגילתה כי סירי נמצאת בתחתית הרשימה מבחינת דיוק הביצוע של הפקודות הקוליות. בראש עומד ה-Google Home שענה נכונה על 81 אחוז, לאחריו אלקסה של אמזון (Amazon) עם 64 אחוזים, וקורטנה של מיקרוסופט (Microsoft) עם 57 אחוזים.
וידאו: האם HomePod הוא פלופ?