באלקטרוניק ארטס (Electronic Arts) ובמקסיס (Maxis) רצו לחגוג בגדול את ההשקה של המשחק החדש בסדרת SimCity, משחק בניית וניהול העיר המפורסם. החזרת המותג לידיהם של אנשי מקסיס הייתה התחלה חדשה ומוצלחת עבור סדרת המשחקים שהפכה בעבר לנכס צאן ברזל של עולם המשחקים, אך איבדה קצת מיוקרתה בגרסאות האחרונות שלה.
אבל החגיגות יצטרכו להדחות קצת וזאת לאור ריבוי התקלות שליוו את השקת המשחק וקשורות לדרך בה בחרו באלקטרוניק ארטס להגן על המשחק מפני העתקה: דרישה להיות מחוברים לאינטרנט כל הזמן, גם במקרה בו משחקי משחק יחיד ולא משחק באינטרנט מול חברים. הדרישה הזאת, כך מתברר, יצרה עומס ענקי על שרתי החברה שלא היו מוכנים כנראה למה שיידרש מהם כדי לבצע זאת בפועל.
קצת לאחר השקת המשחק ביום שלישי התחילו להתאסף ב-EA ובפורומים מאות ואלפי תלונות של לקוחות זועמים, כאלה שרכשו את המשחק בקופסה שלו וגם כאלה שהורידו את המשחק באופן אוטומטי. התלונות ליוו את כל השלבים שקשורים למשחק, החל ברבים שאפילו לא הצליחו להפעיל אותו בפעם הראשונה בגלל שלא הצליחו להתחבר לשרת. במקביל התחילו להצטבר תלונות על ניתוקים, אובדן ערים שמורות, הודעות שגיאה שמופיעות ולא מאפשרות לשחק הלאה, ועוד. כמעט כל התלונות, כך התברר, הגיעו ברובן המכריע משחקנים שביקשו לשחק את המשחק לבד, במחשבם, אבל בגלל תהליך ה-DRM בו בחרה אלקטרוניק ארטס, היו כמובן מחויבים להישאר מחוברים כל הזמן לשרתי החברה. למעשה התברר שרוב הקודים של השגיאות קשורות אכן ליחסים של המשחק מול השרת, ומתייחסים בין השאר להורדה לא מושלמת של המשחק, בעיה בכניסה לשרת, בעיות בהורדות עדכונים ועוד.
שיא התגובה היה של ענקית המכירות אמזון (Amazon), שבאופן חריג החליטה להשעות לכמה ימים את מכירות הגרסה הדיגיטלית של המשחק בחנות שלה לאור ריבוי התלונות. בינתיים היא כבר חזרה למכירות רגילות לאור העובדה שב-EA התחילו לטפל בבעיות, שכללו, בחלקן, השהיה של כמה מתכונות המשחק, כמו מהירות הצ’יטה והצגת לוחות מובילים.
“מקסיס ממשיכה לבצע התקדמות ענקית בנושא תכולת הספקים ומהירות התגובה האיטית שלהם”, נכתב אתמול בבלוג הרשמי של המשחק בו טענו שעשרות אלפי שחקנים כבר משחקים במשחק בו זמנית. “שיפרנו את זמן התגובה של השרת שלנו פי 40, הכפלנו את מספר השחקנים שיכולים לשחק במשחק בו זמנית, וקיצרנו באופן משמעותי את זמני ההדממה של השרת. המצב טוב, אבל עדיין לא טוב מספיק, ואנחנו עדיין שואפים בכל כוחנו לאפשר לכולם להיות מקוונים, לשחק ביחד, ובלי גמגומים”.
קל לבכות על הבעיות שחיבור תמידי לאינטרנט גורמות, אבל הבעיות נפתרות בזמן שאנחנו מדברים.
אני לא כל כך סבלתי מכל הבעיות האלה ואני התחלתי לשחק כמעט באותה שניה שהמשחק שוחרר, בהתחלה היה קצת קשה, כמובן שהתחברתי עם העומס הראשי של האירופאים, אבל בשבת בבוקר (כמה שעות אחרי שהמשחק שוחרר) כבר היה אפשר לשחק חלק…
אולי הם יכניסו בעתיד מצב אופליין, אבל גם אם לא, אז מה. המשחק פועל מצוין כמו שהוא ויהיה ממש מעניין לראות את השוק הגלובלי פועל בצורה מלאה.
אני בכל מקרה מת על המשחק!
מחשוב ענן “במיטבו”
מזל שהבאתם את הידיעה
בידיוק אתמול שקלתי על לקנות את המשחק XD
ומי שקנה אותו דיגיטלית יש לי שאלה
האם אני מקבל סיריאל שאיתו אני יחול להוריד את המשחק הכמה מחשבים וכמה פעמים?
קל לבכות על הבעיות שחיבור תמידי לאינטרנט גורמות, אבל הבעיות נפתרות בזמן שאנחנו מדברים.
אני לא כל כך סבלתי מכל הבעיות האלה ואני התחלתי לשחק כמעט באותה שניה שהמשחק שוחרר, בהתחלה היה קצת קשה, כמובן שהתחברתי עם העומס הראשי של האירופאים, אבל בשבת בבוקר (כמה שעות אחרי שהמשחק שוחרר) כבר היה אפשר לשחק חלק…
אולי הם יכניסו בעתיד מצב אופליין, אבל גם אם לא, אז מה. המשחק פועל מצוין כמו שהוא ויהיה ממש מעניין לראות את השוק הגלובלי פועל בצורה מלאה.
אני בכל מקרה מת על המשחק!
אל תשכח שהעובדה שאין מצב אופליין אומרת שלמשחק הזה יש תאריך תפוגה של עוד כמה שנים (מעטות). ברגע שמספר השחקנים לא יהיה גבוה מספיק לטעמם של EA, הם מורידים את השרתים (הרבה שרתים, הרבה עלות) – והמשחק הופך ל-60 דולר ששרפת ככה בשניה וקופסה מעוצבת (או ביטים חסרי תועלת).
מעצבן נורא שמשחק שאתה משחק באופן אישי במחשב שלך, אתה מחויב להיות מחובר לאינטרנט. לאף אחד אין אינטרנט מושלם בלי ניתוקים, והניתוק הכי קטן יכול להעלים לך הרבה שעות של משחק בלי שמירה…
מה שמקסיס גורמת לשחקנים זה פשוט להיות עם הסמן של העכבר על כפתור השמירה ולשמור את המשחק כל 20 שניות בערך.
שימצאו דרך אפקטיבית יותר להלחם בהורדות ולא על ידי פגיעה בחווית המשחק.
ולמה שהם יעשו את זה? לרגע אתה חושב שאכפת להם מהשחקנים? אכפת להם רק משורת הרווח שלהם.
הרי החיבור המתמיד הזה ממש לא מחויב המציאות. הם העבירו עומס לעיבוד על השרת, כדי לאפשר (כך הם אומרים) לשחק את המשחק על מחשבים ישנים יותר.
אבל הם לא השאירו אפשרות לשחקנים עם מחשבים חזקים לשחק בלי חיבור רשת. כלומר – זו לא ממש הסיבה.
ואגב, הם יכולים להכניס מצב אופליין בלי להנדס את כל המשחק מחדש. מתכנת אחד כתב בהערה באחת מהכתבות על הבעיות של סימסיטי ברשת, שהמשחק משתמש בספריית DLL כדי לתקשר עם הענן – כל מה שמקסיס צריכים לעשות זה לייצר את קבצי המנוע הנדרשים/חסרים, ולהחליף את הספרייה בכזו שתתקשר איתם מקומית, על הכונן הקשיח של השחקן במקום על הענן. כך שזו הטעיה לומר אחרת.
אח.. אם רק הייתה דרך אפקטיבית יותר..