לא פעם ולא פעמיים בטוח יצא לכם לשמוע שיר טוב שאהבתם והדבר הראשון שעשיתם זה לרוץ לסמארטפון שלכם לנסות לזהות אותו עם אפליקציה כלשהי לזיהוי שירים. כיום קיימות מספר אפליקציות כאלה שעושות לנו חיים קלים, מה שלא היה קיים בעבר והצריך מאיתנו חיפוש עצמאי כדי לדעת מה שמענו הרגע ומה שקורה עד היום עם רוב השירים בעברית בישראל.

אחת מהאפליקציות הפופולריות בתחום היא שאזאם (Shazam) שחוגגת השבוע 250 מליון משתמשים מאז הקמתה בשנת 2008, נתון שהופך אותה לאחת מעשרת האפליקציות הפופולריות ביותר בעולם. דאג גרלנד, סמנכ"ל המכירות בחברה, מתגאה ואומר שבכל שבוע נוספים יותר משני מליון משתמשים. נתון מדהים, אבל בהתחשב בכך שהאפליקציה מספקת שירות כה הכרחי ברמה גבוהה במיוחד, הוא לא מתפלא שאנשים חוזרים ומשתמשים בה המון וגם ממליצים עליה לסובבים.

זיהוי שירים בעברית? רק ההתחלה
שיתוף פעולה הוכרז בין שאזאם וחברת "פטיפון" הישראלית בתחילת החודש, כזה שיאפשר זיהוי של שירים בעברית, של אמנים ויוצרים ישראליים, אך רק כאלה שהופצו דרך פטיפון ואישרו את אפשרות התיוג. זהו לא הפתרון האולטימטיבי, כאשר התוצאות מוצגות בחלקן באנגלית ואת רוב השירים העכשוויים עדיין יהיה כנראה בלתי אפשרי לזהות. לשאזאם בהחלט יש עוד דרך ארוכה כדי להגיע לבסיס מידע נרחב ולספק זיהוי לשירים רבים בעברית, שכן היא לא הראשונה להציג יתרון שכזה. TrackID הוותיקה של סוני (סוני אריקסון לשעבר) מאפשרת כבר היום לזהות כמות גדולה של שירים בעברית, ישנו גם האתר Mediaforest שברישום חד פעמי בחינם מאפשר לקבל זיהוי אוטומטי מהיר בשידור ישיר ממגוון תחנות רדיו, ערוצי טלוויזיה וערוצי רדיו אינטרנטיים בישראל.

קרא עוד:  אמזון הכריזה על שירות מוזיקה חינמי

תיוג נתונים מהטלוויזיה – סרטים, תוכניות סדרות ופרסומות בלחיצת כפתור
החידוש העיקרי הוא ההכרזה על האפשרות לתייג נתונים ממגוון תוכניות וסדרות טלוויזיה מתוך כ-160 ערוצים שונים בארה"ב, זאת בנוסף לאפשרות שהייתה זמינה כבר זמן מה לתיוג פרסומות בין 140 מותגים שלחברה יש שיתוף פעולה איתם. כעת ניתן לקבל מידע על השירים, לקבל מידע מורחב ממאגר הסרטים והסדרות IMDB, לקרוא את ה"ציוצים" האחרונים בטוויטר ואפשרות להעלות "ציוץ" שאנחנו צופים כרגע באותה תוכנית והרבה פעולות אחרות. תיוג של תוכניות ואירועי ספורט אפילו יציגו סטטיסטיקות וטבלת נקודות בתוך האפליקציה עצמה.

גרלנד אמר שהטלוויזיה האינטראקטיבית כבר צברה פיגור רציני באוטוסטרדת המידע ושהסיבה לכל ההשקעה הזאת היא שהם שמו לב שכ- 54% מהמשתמשים בתוכנה השתמשו בה כדי לנסות לזהות לפחות פעם בשבוע משהו שצפו בו בטלוויזיה, לכן חשבו בחברה שיש הרבה מה לעשות בנושא הזה והחליטו להשתדרג, שדרוג שנמשך יותר משמונה חודשים.

להורדה, גלשו לאתר ובחרו את המכשיר שברשותכם.