אחד הפרמטרים החשובים ביותר בכל הליך קידום אורגני של אתר, ללא קשר לתחום שלו, הוא נושא הקישורים. קישורים נכנסים וקישורים יוצאים מרכיבים את תמהיל הקישורים הכללי של האתר ומלבד היותו אחד הנושאים המשפיעים ביותר על קידום האתר שלכם, הוא גם אחד הנושאים הרגישים ביותר במהלך הקידום. נושא זה כל כך רגיש שאלפי אתרים איבדו את המיקום הגבוה שהיה להם בגוגל כי השקיעו לאורך השנים בכמות הקישורים (הכוללת אינספור קישורים ספאמיים ומהאתרים חסרי סמכות) ולא באיכות הקישורים ובסיווג נכון וטבעי שלהם.
מדוע צריך פילוח טבעי של קישורים?
פילוח טבעי הכוונה היא שיש לכם הרבה סוגי קישורים בפילוח הגיוני… לדוגמה אם יש לכם רק קישורים לאתר שלכם מתוך ביטוי אחד מתוך פוטרים או תפריטי צד של אינספור אתרי תמיכה שהקמתם ותחזקתם ליום אחד בלבד, הרי שהקישורים הללו לא יהיו שווים יותר מדי אם בכלל. לעומת זאת, אתר שיש לו 100 קישורים למשל, חלק מהם קישורים ישירים לכתובת האתר, חלק שיתופים ברשתות חברתיות, חלק קישורים המגיעים מהמייל, חלק קישורים מתוך מאמרים, חלק מפנים לדף הבית וחלק לדפים פנימיים וכו’. החלוקה הזו נראית טבעית והגיונית יותר. נכון שאנו גורמים לה לקרות – שגוגל לא אוהבים את זה כי הם רוצים לחיות בעולם שהכול בו טבעי ושאנשים אחרים יקשרו אליכם, אבל לאותם אנשים אחרים שמקשרים אליכם באופן טבעי אתם עוזרים עם יצירת קישורים משלכם במהלך הקידום. כאשר אתם עושים זאת כדאי שאלה יהיו מחולקים בצורה הגיונית וטבעית ככל האפשר.
מהו אנקור ומהם סוגי אנקורים?
אנקור (בעברית נקרא טקסט עוגן) הוא בעצם הביטוי שממנו אנו מוציאים את הקישור. לדוגמה אם אנו מקדמי אתרים ורוצים לקדם את האתר שלנו תחת הביטוי “קידום אתרים” הרי שככל הנראה נרצה לקשר כמה שיותר קישורים אל האתר שלנו מתוך הביטוי הזה ואל דף הבית שלנו. זה מה שרוב האנשים עושים ולצערנו זה גם מה שרוב חברי הקידום עושות. הדרך הנכונה ליצור תמהיל קישורים נכון הוא לשמור על איזון וחלוקה הגיונית ככל שניתן בין סוגי הקישורים השונים.
- אנקור ממותג – כלומר כאלה המכילים לרוב את שם החברה או האתר.
- אנקורים כלליים – כאלה המניעים לפעולה בדרך כלל ואינם מייצגים ביטוי/שם האתר או משהו, לדוגמה “היכנסו למידע נוסף”, “לחצו כדי לקרוא חלק 2” וכו’.
- כתובת ערומה – הכוונה היא לכתובת URL ללא ביטוי אנקור. לדוגמה: כתובת האתר שלכם או כתובת של עמוד פנימי בו.
- כתובת ביטוי – לדוגמה מתוך הביטוי שאתם רוצים לקדם: “הדברות בבאר שבע”, “קידום אתרים בצפון”, “מלון בתל אביב” וכו’.
אלו הם סוגי הקישורים הנפוצים ביותר והם גם מהווים את החלוקה הנכונה של תמהיל הקישורים הטבעי שלכם. אתם תבחרו כיצד לחלק אותו בצורה נכונה, אולם תשתדלו שכל אחד מהסוגים הללו יקבל מקום של לפחות 10%-15% מכמות הקישורים שלכם.
מחקר מתחרים ולבדוק מה עובד הכי טוב:
ישנם אינספור כלים בחינם או בתשלום (הטובים ביותר כמובן בתשלום) שבאמצעותם ניתן לחקור את המתחרים שלכם ואת הקישורים שהם מכניסים לאתר שלהם. כמובן שרוב הכלים יראו לכם גם מידע על חלק מהקישורים ולא על כולם אך עדיין תוכלו לאסוף מידע רב על הקישורים של המתחרים שלכם. בעזרת מידע מודיעיני זה תוכלו לראות את האתרים המובילים בתחום שלכם ומהיכן הם מכניסים קישורים לאתר שלהם ולהשיג קישורים נוספים מאותם אתרים גם כן. גם תקבלו רעיונות חדשים למקורות לקשר מהם לאתר שלכם, גם תצמצמו פערים מהמתחרים שלכם וגם תוכלו לחקור את תמהיל הקישורים של המתחרים שלכם המדורגים ראשונים ולראות מה עובד הכי טוב בתחום שלכם.
בכתיבת המדריך השתתף מומחה לקידום אורגני מקבוצת לאוס מדיה ואינטראקטיב https://www.leos.co.il/