התעבורה ברשת האינטרנט עלתה בכ-38% בעקבות מגיפת הקורונה (Coronavirus), והתוצאה היא לעומסים כמעט תמידיים במהלך הגלישה כך עולה מדו"ח שהכינה סנדוויין (Sandvine) הקנדית, חברה העוסקת בניהול וניתוח שימושים ברוחב הפס שמציעה הרשת. בדו"ח, שנושא את השם Internet Penomena, חשפה החברה ניתוח של התעבורה ברשת החל ב-1 בפברואר עד 19 באפריל – תקופה של מעט יותר מחודשיים וחצי.

לפי הנתונים המוצגים בדו"ח הוראות ההסגר שנכנסו לתוקף ברוב מדינות העולם הביאו לשינוי דרמטי בשוק האינטרנט: נקודות גישה במשרדים כמעט נעלמו מדפוסי השימוש ברשת, ונקודות גישה בבתים פרטיים הפכו לשער הכניסה הבלעדי כמעט של אוכלוסיית העולם לרשת. בחלק מהרשתות הצרכניות גדל נפח התעבורה היומי פי שניים, ושעות השיא התארכו משבע בערב עד חצות לעשר בבוקר עד חצות עתה, כלומר לאורך רוב שעות היממה.

סנדוויין ציינה כי רוב העלייה בתעבורת הרשת נזקפה להעלאת מידע, וזו עלייה של 121%, ככל הנראה בשל העלייה בשימוש בשירותי שיחות וידאו השולחים מידע רב. העלייה בהורדת המידע הייתה דרמטית מעט פחות, אם כי עדיין משמעותית, והגיעה ל-23%.

למרות העלייה בשימוש בשירותי שיחות וידאו, השירותים שצרכו את מירב תעבורת הרשת הם בעיקר שירותי צפייה, שעלו בכ-2.2% ל-57.6%, ורשתות חברתיות, שעלו באחוז ושלושת רבעי ל-10.7%.

יוטיוב (YouTube) תופסת יותר מ-15% מכלל התעבורה ברשת וזו עלייה של 7.25% לעומת השנה שעברה, ושאר שירותי גוגל (Google) תופסים עוד כ-3%; נתח השוק של נטפליקס (Netflix) עומד על 11% מכלל התעבורה וזו ירידה של כאחוז וחצי במונחים של שנה לשנה; גלישה באתרים מהווה כ-6.5% לעומת 9.5% לפני שנה; ויש ירידה גם ברוחב הפס שתופסים טורנטים שירדו ב-2.% ל-5.23%; פייסבוק (Facebook) מהווה 3.7%, אינסטגרם (Instagram) עוד 2.7% ושירות הווידאו של פייסבוק עוד 2.3% – עליות של שברירי אחוז לעומת השנה שעברה.

נתון מעניין במיוחד מגיע בחלוקה לאזורים, כאשר אזור אירופה, המזרח התיכון ואפריקה רושם עלייה דרמטית הרבה יותר בשירותי וידאו חינמיים – חוקיים ולא חוקיים כאחד – וירידה בנתח השימוש (אם כי לא במספרים המוחלטים) בשירותים חוקיים. כך, באזורנו תופסת יוטיוב 16.23% מכלל התעבורה – עלייה של 9.6%; השימוש בביטורנט עלה בחלק זה של העולם ביותר מ-3% ל-8.4%, בעוד נטפליקס עלתה 'רק' ב-1.6% ל-7.7% מכלל נפח התעבורה ברשת, והשימוש בפייסבוק עלה ב-4.4% ברשת החברתית ובכ-3% באינסטגרם ובפייסבוק וידאו, שרשם נתח שוק של 3.26% מתעבורת הרשת.