סמסונג (Samsung) הציגה את הסייען הדיגיטלי שלה, ביקסבי (Bixby), באיחור מה לעומת אמאזון (Amazon), גוגל (Google) ואפל (Apple), אולם ליצרנית הקוריאנית יש תכנית כיצד תוכל לעקוף את המתחרות ולהפוך תוך זמן קצר יחסית למובילה בתחום. לפי מנהל תחום מוצרי האלקטרוניקה הצרכנית בסמסונג, קים היון-סוק (Kim Hyun-suk), עד סוף שנת 2020 כל אחד ואחד ממוצרי החברה יכלול חיבור אינטרנט – ואת אפליקציית ביקסבי מותקנת עליו מראש.
הכוונה איננה רק למכשירי טלפון חכם, אלא לכל אחד ואחד מתוך מגוון המוצרים של סמסונג: מקררים, מכונות כביסה, מזגנים, וכמובן מסכי טלוויזיה ורמקולים. כל אלו יגיעו עם אפליקציית הסייען הדיגיטלי שתוכל לקבל פקודות קוליות, ובנוסף תתקשר עם יתר המכשירים ועם אפליקציית SmartThings, שתאפשר ניהול מרחוק של כל מכשירי האלקטרוניקה בבית.
קים עצמו מודה כי נכון להיום, סמסונג נמצאת בפיגור טכנולוגי מסוים בכל הקשור ליישומי אינטליגנציה מלאכותית, אך החברה משקיעה מאמץ רב בכדי לסגור את הפער. החודש הכריזה סמסונג על הקמתם של שלושה מרכזי מחקר שונים הקשורים בפיתוחי AI, והיא עומדת להשיק גרסה שנייה של ביקסבי שתכלול שיפור משמעותי ביכולתה להבין שפה אנושית, בזמן התגובה ובמגוון יכולותיה. זו תגיע, לפי קים, ביחד עם מכשיר הדגל הבא של סמסונג, ככל הנראה ה-Galaxy Note 9 שיוצג מאוחר יותר השנה.
וידאו: ביקסבי בכל הבית
מתי יהיה עברית ביקסבי????