השנה תהיה שנת העוזרות הקוליות – כך טוען אדם צ'אייר, מפתח העוזרת הקולית Viv שנרכשה בידי סמסונג (Samsung) לפני כשנתיים, ברשומה שפורסמה בבלוג החברה לפנות בוקר.

"עוזרות עדיין לא חשובות במידה דומה לאפליקציות", כתב צ'אייר, אך הבטיח כי ב-2019 הן עומדות להפוך לחכמות מספיק כדי שנוכל לבצע מטלות מגוונות יותר בדיבור איתן, ללא צורך בשימוש במסכים.

לדבריו, השדרוג העיקרי יהיה סופו של עידן הפקודות המסובכות בנוסח "אלקסה, תגידי לפיליפס שתדליק את האורות בסלון". הוא טוען שפקודות כאלו הופכות את העוזרות הקוליות ללא יותר ממזכירות שמעבירות מסרים לשירותים אחרים מהם יש אינסוף.

השנה, הוא מבטיח, כלי המפתחים של העוזרות יתנו לשירותים המתחברים אליהן גישה ישירה יותר לפקודות וליכולות עיבוד השפה. כך, למשל, פיליפס (Philips) תוכל לקבל באופן אוטומטי כל פקודה שמכילה את המילה 'אור' גם אם המשתמש לא יתחיל את המשפט במילים 'תגידי לפיליפס', או תדליק את הטלוויזיה באמצעות Harmony של לוג'יטק (Logitech) גם בלי לזכור את המילה 'טריגר', הדרושה כיום לעבודה עם IFTTT.

בנוסף, יוכלו העוזרות לכתוב בעצמן קוד מותאם למשתמש. אם משתמש אחד מאיר את הבית עם פיליפס Hue ואחר עם LifX או Yeelight של שאומי (Xiaomi), העוזרת הקולית תחבר לבד את פקודות הקשורות לתאורה לאפליקציה שבה משתמש אותו אדם.

קרא עוד:  סמסונג גם הכריזה על Galaxy A20e ו-A40: מפרט בסיסי במחיר נגיש

השדרוגים האלה יאפשרו לפי צ'אייר גם ביצוע מטלות מורכבות יותר, כמו ביצוע רכישות בלי לעבור בשום שלב למסך, או תקשורת עם הרבה יותר סוגי שירותים ברכב.

כמי שמנהל את הטכנולוגיה במה שנקרא היום 'מעבדות Viv' בסמסונג, יש להניח שכל מה שמבטיח צ'אייר עומד להגיע ל-Bixby. השאלה היא האם הפעם העוזרת של החברה הקוריאנית באמת תעבוד ותהיה שימושית כמו אחיותיה המפותחות בארצות הברית.