אם עדיין לא שמתם לב, סמסונג (Samsung) משקיעה רבות בתחום המכשירים המתקפלים. ההשקה האחרונה של Galaxy Z Fold4 ו-Flip4 ממשיכה באותו הקו השיווקי של החברה כשהיא צופה שבסופו של דבר צרכנים יעדיפו את הטלפונים המתקפלים שלה על פני את הרגילים.
“עד 2025, מכשירים מתקפלים יהיו אחראיים ליותר מ-50% מסך משלוחי מכשירי הפרימיום של סמסונג”, כך הצהיר נשיא חטיבת המובייל של החברה, רו טי.אם לאתר Korea Herald. לדעתו השוק ישנה את פניו וכי בעתיד “המתקפלים יהפכו לסטנדרט החדש בטלפונים החכמים”.
במבט קדימה, סמסונג צופה כי מי שלא משקיע היום בתחום המתקפלים לא יצליח להתחרות בשוק הפרימיום כבר בעוד שנתיים. זה נכון ללא מעט יצרניות שטרם הודיעו או הציגו אב-טיפוס וזה כולל גם את אפל (Apple) שטרם ברור אם היא מתכוונת להצטרף לתחרות בשנים הקרובות.
הערכות של סמסונג מסתמכות על הגדילה המשמעותית שרשמה. כך במהלך שנת 2021, מכרה סמסונג כ-10 מיליון מכשירים מתקפלים, גידול של מאות אחוזים לעומת מכירות הקטגוריה ב-2020. מלבד זאת היא מעריכה כי עלויות הייצור יצטמצמו, מה שיאפשר להציע טלפון מתקפל במחיר נגיש הרבה יותר.
מרתק איך סמסונג הכניסו את עצמם לפינה הזאת.
קניתי טלפונים מסדרת ה S שלהם במשך שנים, והפסקתי לשדרג כי המסכים שלהם גדולים מדי. הסתדרתי נהדר עם מסכים 5-5.5 אינטש, אבל עכשיו כל הטלפונים החדשים שלהם – כולל סדרת ה A – מגיעים עם מסכים של כ 6.5 אינטש.
מבחינתי, זה מיותר לגמרי. נדיר שאין לי מסך של לפחות 15.6 אינטש במרחק כמה מטרים ממני. עוד אינטש במסך של הטלפון רק מכביד לי בכיס, תרתי משמע.