אחד המצבים המלחיצים עבור בעלי מכשיר טלפון חכם הוא מסירתו לתיקון במעבדה, תוך שהמידע האישי השמור בו עשוי להיות חשוף לעיניהם הבוחנות של עובדי השירות. סמסונג (Samsung) מציעה פתרון בדמות ״מצב תיקונים״ (Repair Mode) המאפשר נעילה של מידע אישי ואפליקציות, תוך שמירה על גישה להגדרות המאפשרת את המשך הטיפול במכשיר.
מצב התיקון החדש מופעל דרך תפריט ההגדרות של המכשיר, תחת האפשרות ״סוללה וטיפול במכשיר״ (Battery and Device Care). טרם ההפעלה, נדרשים בעלי המכשיר לבחור איזה מידע ואפליקציות בדיוק לנעול: הודעות, תמונות, חשבונות משתמש ועוד. לאחר מכן המכשיר יופעל מחדש, ויאפשר גישה רק לאפליקציות ולמידע שהוחלט להותיר פתוחות.
באופן עקרוני, הדרך היחידה לצאת ממצב התיקונים ולחזור לשימוש רגיל במכשיר הוא רק דרך בדיקת אבטחה ביומטרית או קוד אישי, בהתאם להגדרות האבטחה האישיות. לעובדי המעבדה לא אמורה להיות דרך לעקוף את ההגנות הללו, אלא אם החליט המשתמש מיוזמתו למסור לידיהם את סיסמת הפתיחה של המכשיר.
מצב התיקונים עושה את דרכו כעת למשתמשים בדרום קוריאה, כעדכון תוכנה שיגיע תחילה למכשירי ה-Galaxy S21. במהלך השבועות הקרובים יעשה העדכון את דרכו הן למכשירים נוספים, והן למשתמשים במדינות אחרות.
גם הגיע הזמן שלא כל דבר שתבוא איתו למעבדה יפרמטו לך את המכשיר…
בכל תיקון מעבדה תדרוש את הססמה כדי לוודא שהתיקון בוצע כהלכה אז?
לפני שנחשוב על מה עושים בתיקון
כדאי לסמסונג להוציא גרסה לרכב במקום אנדרואיד המעצבן
יפה אבל מה זה שווה אם הטלפון נשבר והמסך לא נדלק בשביל להגיע לתפריט הזה? או המכשיר בכלל לא מגיב ולא נדלק?
אז תקווה שאם היית שובב זכרת למחוק את התמונות :-)
יפה מאוד!
בהחלט חשוב והגיע הזמן שיהיה משהו כזה.
חבל שגוגל לא כוללת את זה כחלק מובנה באנדרואיד