האם סמסונג (Samsung) רוצה להרוויח יותר כסף על חשבון אנשים שקנו את הטלפונים שלה? לפי דיווח של האתר LetsGoDigital היא מתכוונת להתחיל להציג להם פרסומות.

באתר טוענים שבתחילת השבוע הגישה החברה למשרד הקניין הרוחני של האיחוד האירופי בקשה לרישום השם המסחרי Samsung Mobile Ads. הבקשה הוגשה על ידי משרד עורכי דין איטלקי המייצג את סמסונג באירופה, וקוטלגה תחת כותרת הגג 'פרסום דרך טלפונים', ובקטגוריות משנה כמו 'טלפונים חכמים', 'טאבלטים ומחשבים', 'שירותי פרסום' ועוד.

סמסונג מפעילה מזה מספר שנים שירות פרסום בטלוויזיות החכמות שלה, המאפשר לחברות לשלם לה על המלצות תכנים או הפניות לרכישת מוצרים קשורים לתוכן הנצפה.

החברה אף ביצעה מספר ניסיונות של הצגת פרסומות בטלפונים שלה כאשר בעלי מכשירים מהשנים האחרונות החלו לקבל מודעות לרכישת מכשירים חדשים יותר מיד לאחר השקתם. הדבר עורר בזמנו כעס – אך נראה שסמסונג בכל זאת מתכוונת להציע שירות דומה לחברות אחרות כדי לדחוף פרסומות לממשק של מכשיריה.

חברה נוספת שזכתה לקיתונות ביקורת על מהלך דומה היא שאומי (Xiaomi), שמשלבת מזה כשנה פרסומות בממשק ההגדרות של מכשיריה. במקרה שלה, הזעם הביא להוספת אפשרות לכיבוי הפרסומות. בינתיים, לא ברור האם גם סמסונג תספק אפשרות כזו, או שהיא תכפה על רוכשי מכשיריה לאפשר לה להרוויח על חשבונם גם עמלות פרסום.