לוגו סמסונג

סמסונג הודיעה הלילה למשקיעים כי ברבעון הרביעי של 2018 צנחו ההכנסות והרווחים שלה באופן משמעותי לעומת הרבעונים הקודמים, לאחר מספר שנים צמיחה מואצת.

לפי האזהרה, בחודשים אוקטובר עד דצמבר רשמה החברה הקוריאנית הכנסות בסך 59 טריליון וון (כ-52.4 מיליארד דולר) – ירידה של 11% לעומת הרבעון המקביל ב-2017 ו-6% מתחת לציפיות המשקיעים לרבעון המדובר (62.8 טריליון וון), ואילו הרווח התפעולי עמד על כ-10.8 טריליון וון (כ-9.6 מיליארד דולר) – ירידה של 29% לעומת שלושת החודשים האחרונים של 2017 ו-18% מתחת לציפיות (13.2 טריליון וון).

החברה ציינה בהודעה כי הסיבות לירידות הן בעיקר "דרישה חלשה בעסקי הזיכרונות" ו"תחרות גוברת בעסקי הטלפונים החכמים"; הסעיף הראשון נגרם בעיקר בשל כך שחברות שירותי ענן כמו מיקרוסופט, אמזון וגוגל מזמינות הרבה פחות זיכרון מבעבר, ואילו הסעיף השני נובע ככל הנראה מחוסר החדשנות האמתית בשוק הסלולר, שגרמה לאנשים לרכוש יותר מכשירים זולים של יצרניות קטנות יותר.

לפי חברת המחקר IDC, ברבעון השלישי חוותה סמסונג ירידה של 13% במכירות הטלפונים, ולפי דו"ח Counterpoint ברבעון הזה גם נדחקה היצרנית הקוריאנית אל מחוץ לששת מותגי הסלולר הנמכרים ביותר בסין, ובקטגוריית מכשירי הפרימיום שמחירם מעל 600 דולר במדינה הכמעט יחידה שבה שוק הסלולר עדיין צומח, פיגרה סמסונג משמעותית (7%) אחרי אפל (65% ו-וואווי (20%).

החברה הוסיפה כי הירידה במכירות הטלפונים גרמה גם להגדלת ההוצאה על שיווק, מה שהגדיל עוד יותר את הירידה בשורה התחתונה. כמו כן, צוינה בהודעה הוצאה חד פעמית גדולה שמהותה לא פורטה.

קרא עוד:  עיצוב ה-Note 10 הודלף: שינוי דרמטי מהדגם הקודם

סמסונג צופה כי במחצית הראשונה של השנה לא יחול שיפור משמעותי במצב, אך משערת כי במחצית השנייה תתחדש הדרישה לזיכרונות בשוק השרתים, ואילו בשוק הסלולר תגבר הדרישה בזכות טכנולוגיית הדור החמישי והטלפונים המתקפלים.

הדו"ח המלא של החברה צפוי להיחשף בסוף החודש, והפעם היא לא תוכל להתגאות בשבירת שיאים, כפי שעשתה פעמיים בשנה האחרונה (ברבעונים הראשון והשלישי).