לאחר שנתיים בהן תעשיית הטלפונים החכמים הציגה ירידה עקבית במכירות, מפרסמת חברת סקרי השוק Canalys את נתוני המחקר שלה לרבעון השלישי של שנת 2019, המעידים על היפוך מגמה. שתי החברות המובילות בשוק, סמסונג (Samsung) ו-וואווי (Huawei), הציגו במהלך רבעון זה צמיחה דו-ספרתית במכירות מכשיריהן, וכך הובילו את השוק כולו לעלייה מתונה – אך בכל זאת משמעותית – של אחוז אחד במכירות.
סמסונג מצליחה לשמור על המקום הראשון, עם עלייה של 11 אחוזים בנתח השוק שלה העומד על 78.9 מיליון מכשירים. ב-Canalys משייכים עלייה זו לקו מכשירי הביניים החזק של סמסונג, שאומנם פגע בהכנסותיה (בשל מעבר הלקוחות למכשירים זולים יותר), אך הביא לצמיחתה. במקום השני כאמור וואווי, עם צמיחה מרשימה של 29 אחוזים ו-66.8 מיליון מכשירים. על רקע החרם שהוטל עליה מצד הממשל האמריקני, מציינים בחברת המחקר כי רוב העלייה נרשמה בסין, בעוד שבשווקים הבינלאומיים וואווי לא רושמת צמיחה כה מרשימה, ובשנה הבאה עלולה אף לאבד חלק ניכר מנתח השוק.
במקום השלישי אפל (Apple), עם ירידה של שבעה אחוזים בנתח השוק ומכירות של 43.5 מיליון מכשירים. יש לציין כי נתונים אלו אינם משקפים את השקת קו ה-iPhone 11, כך שהם מעידים בעיקר על האכזבה היחסית מדגמי ה-XR וה-XS שהוכרזו בשנה שעברה. גם שיאומי (Xiaomi) רושמת ירידה קלה בנתח השוק של שלושה אחוזים, בעוד שאופו (Oppo) נהנתה מעלייה של שישה אחוזים. כל יתר היצרניות יחד מגיעות למכירות של 98.8 מיליון מכשירים, המהווים 28 אחוזים מהשוק וירידה של 14 אחוזים לעומת הרבעון הקודם.