ה”מלחמה” על כרטיס הנאנו-סים עדיין בעיצומה. אירגון התקינה האירופאי (ETSI) טרם החליט כיצד יראה כרטיס הסים העתידי של מכשיר הסלולר ומקבל הצעות בנוגע לעיצוב מהיצרניות השונות. רים (RIM) ומוטורולה מעוניינות להציע פשרה ומציגות עיצוב שמשלב את גישתן של שתי החברות.
סוגיית המגירה
בצד אחד יש את אפל ומפעילות הסלולר האמריקאיות שעיצוב הנאנו-סים שלהם לא מהפכני ומציע רק לחתוך בפלסטיק המיותר סביב השבב של כרטיס המיקרו-סים, דבר זה יבטיח תאימות מלאה לאחור באמצעות מתאמי פלסטיק שונים, אך עלול לדרוש מיצרניות המכשירים לייצר מכשירים עם “מגירה” ייעודית לכרטיס בדיוק כמו שנהוג היום עם מכשירים כמו האייפון 4, הלומיה ו-One X של HTC.
בצד השני יש את רים ומוטורולה, אשר טוענות כי השימוש במגירה הוא נחות מבחינה טכנולוגית ובזבזני מבחינת מקום. הן מציעות עיצוב “מהפכני” המושאל מעולם כרטיסי הזיכרון ולא מדובר בדמיון בלבד שכן העיצוב החיצוני המוצע מאפשר הכנסה והוצאה של כרטיס הנאנו-סים ללא שימוש במגירה ייעודית ועל-ידי מנגנון קפיצי (Push-Push), אך למרות העיצוב “העדיף” מיקום המגעים על-גבי הכרטיס בגילגולו הראשון לא איפשר תאימות לאחור באמצעות מתאם פשוט.
במצגת ששלחה רים לאירגון התקינה האירופאי ניתן לראות כיצד יראה כרטיס הסים החדש, אשר מציע פשרה בין הגישות העיצוביות, בעוד העיצוב החיצוני נותר זהה מיקום המחברים החשובים ברובו זהה ועל-פי רים יאפשר תאימות לאחור בעזרת מתאם. העיצוב עדיין כולל את המגרעת הייעודית ואף סמן פיזי המיועד להראות למשתמש מהו צידו האחורי של הכרטיס.
החברות צפויות לקיים מפגש בסוף החודש וכעת ממתינים לראות מה תהיה התגובה של אפל והאם היא תקבל את עיצוב הפשרה החדש. (מקור)
המנגנון של המגירה תופס יותר מקום ביחס למנגון קפיצי של כרטיס זיכרון.
גוגל לא צריכים להמציא את זה זאת השיטה שקיימת במכשירי CDMA.
אבל הבעיה היא שאתה תמיד תלוי בספק הסלולארי שלך שצריך לרשום את המכשיר במערכות שלו.
בנוסף לאנשים לא טכנולוגיים יהיה קצת קשה לתפעל את העניין בעוד היום הם יודעים שהם פשוט מעבירים את הכרטיס ממכשיר למכשיר וזה עובד.
זה יכול להיות גם פלאג קטן שנראה כמו מחט או אפילו סים תוכנתי!
גוגל סים יהיה רעיון מגניב! יאללה גוגל תעשו זאת!
החברות נעולות יותר מדיי על רעיון ה"כרטיס" סים בזמן שאת המידע כיום ניתן לשמור במגוון צורות…
לא סובל את הגריסה של כרטיסי זיכרון זה פשוט גרוע.
לדעתי מגירות עדיפות בהרבה