חברת האנליטיקה והמחקר App Annie פרסמה דו”ח שחושף את הרגלי השימוש של משתמשי הטלפונים באפליקציות, והתוצאות מעניינות גם אם לא ממש מפתיעות: לפי הדו”ח, משתמש ממוצע עושה שימוש בלפחות 30 אפליקציות מדי חודש, כאשר הן מהוות כשליש עד חצי מתוך סך כל האפליקציות שמותקנות לו בטלפון. כמו כן, באופן יומיומי, משתמש ממוצע פותח כ-9 אפליקציות ביום – עליה חדה מ-5 אפליקציות ביום בממוצע בשנת 2015.
מרבית האפליקציות בהן נעשה שימוש הן אפליקציות שמגיעות מותקנות על המכשיר, כמו למשל דפדפן ספארי ב-iOS או Google Search באנדרואיד. כמו כן, לפי הדו”ח, משתמשי אייפון משתמשים ביותר אפליקציות מאשר משתמשי אנדרואיד, אך משתמשי אנדרואיד נוטים להשתמש בכ-30 אחוז יותר משחקים מאשר משתמשי אייפון.
שאר הקטגוריות הפופולריות ביותר הם אפליקציות של רשתות חברתיות (כמו למשל פייסבוק, סנאפצ’אט), תקשורת (WhatsApp), יצירתיות ואפליקציות של היכרויות ודייטינג (Tinder וכו’). באופן מפתיע, דווקא הקטגוריה האחרונה היא הפופולרית ביותר, כאשר משתמשים פותחים אפליקציות היכרויות מספר רב של פעמים ביום (4 בממוצע).
המדינות שמובילות בנתוני השימוש באפליקציות על בסיס חודשי הן הודו, ברזיל, סין, דרום קוריאה, ארה”ב, צרפת, בריטניה, יפן ומקסיקו. בארה”ב, למשל, משתמש ממוצע מבלה שעתיים ורבע ביום בשימוש באפליקציות, שמסתכמים לכדי חודש שלם מתוך השנה. בדרום קוריאה, ברזיל מקסיקו ויפן המספר אף מטפס לכדי 3 שעות ביום.