לפני חודש עשיתי מעשה: נכנסתי לסניף "אייבורי מחשבים" ברעננה, ניגשתי לדוכן של "רמי לוי תקשורת" ששוכן בתוכו, והתחברתי לרשת הסלולרית החדשה של איש הסופרמרקטים הזולים. עשיתי זאת אחרי בערך חמש שנים מתסכלות עד אין קץ בסלקום: חשבונות מנופחים, "טעויות" חוזרות ונשנות בחיובים (תמיד לרעתי, תמיד דרשו ממני שעתיים עם שירות הלקוחות כדי לקבל זיכוי) וההרגשה שתמיד מנסים לדפוק אותי עשו את שלהם – והחלטתי להיפרד מהחברה שבשבילה הכוכב זה אני.

לפני מספר ימים קבלתי לראשונה את החשבונית מרמי לוי – ומה שהיה די צפוי הפך למוכח: ההחלטה להתנתק מחברת הסלולר הענקית והחזירית לא היה רק משחרר – הוא היה גם משתלם: החשבונית החודשית הראשונה שלי בחברה החדשה נסגרה על 88 שקלים (כולל מע"מ), זאת אחרי כמה שנים טובות בהן סגרתי חשבוניות של 250 ו-300 שקלים. כל זאת בלי לשנות את הרגלי השימוש שלי או להתפשר על שירות פחות טוב (לפחות לצרכיי), והכי חשוב – בלי לריב ולהתווכח עם נציגי שירות ושימור משומנים בשביל לגרום להם לרשום אותי לתוכנית זולה יותר. ואני לא היחיד.

רמי לוי הוא הסנונית הראשונה מתוך מספר חברות חדשות שיכנסו בקרוב לקרב על הסלולרי שלנו: הלו, מירס (עם הרשת החדשה שלה) וגולן-טלקום צפויות להיכנס לתמונה כבר בשבועות ובחודשים הקרובים – וככל הנראה לאפשר לכולנו להוריד את המחירים של השיחות שלנו. אחרי חודש ברשת חדשה כזו אני לא יכול להפציר בכם יותר: נטשו את החברות הגדולות ועברו לקטנות – ויפה שעה אחת קודם. למה שתעשו זאת? הנה הסיבות המרכזיות:

1. אם אתם לקוחות סבירים – זה משתלם

החשבונית הראשונה שלי ברמי לוי נסגרה על 88 שקלים. הם כוללים 120 דקות, 7 סמסים (כי כל שאר ההודעות שלי עוברות בוואטסאפ) וחבילת גלישה של חמש גיגה. בסלקום, לשם ההשוואה, הציעו לי את החבילה הבאה לפני שעזבתי אותם: 500 דקות שיחה ו-SMSים וחבילת גלישה של גיגה במהירות 2.8 מגה במחיר 229 שקלים לחודש, שלטענתם זה "המחיר הנמוך ביותר שאפשר לתת ללקוח, אפילו אם הוא לא צריך כל כך הרבה יחידות שיחה".

אז נכון – אם הייתי קצת רב עם הנציג של סלקום אולי הייתי מגיע לחבילה זולה יותר, ואם הייתי חבר באיזה וועד עובדים אז על אחת כמה וכמה הייתי מקבל מחיר משתלם, אבל אני לא כזה. אני לא אוהב לריב עם אף אחד, לא רוצה להתמקח על מחיר כאילו הייתי בשוק, והפעם האחרונה שהייתי חבר בוועד עובדים הייתה ככל הנראה בגלגול הקודם. בחברות הסלולר החדשות, לפחות בינתיים, מה שאתה רואה זה מה שאתה מקבל. יש מחירון אחד, אחיד, לכולם – ולמרבה ההפתעה הוא גם מאוד משתלם.

באתר "מחירון" תוכלו להזין את נתוני השיחות שלכם בסלולר ולגלות האם המסלולים החדשים יהיו משתלמים בשבילכם. בתמונה למטה מוצגת השוואה של התוכנית הממוצעת ללקוח בישראל (משמאל).

2. כי החשבונית ברורה ובלי הפתעות

החשבונית של "רמי לוי" היא דף מודפס אחד, שברור מאוד להסיק ממנו בדיוק מה משלמים ועל מה. אין חיובים מפתיעים על שירותים שאף פעם לא נרשמתי אליהם (פאנטון? מי צריך פאנטון? או גיבוי סים?), אין חלוקה של החשבונית לעשרות סעיפים קטנים שגורמים לכך שאי אפשר להבין מה משלמים על מה, אין בלגאנים. הכל ברור ומסודר, בדף נקי וברור, שאפילו כולל את התעריף בחלק העליון שלו, למקרה ששכחתם אותו. נהדר

3. כי צריך להראות לחברות הגדולות שמספיק זה מספיק

כמה פעמים אמרתם לעצמכם שתעזבו את חברות הסלולר המנוולות האלה ברגע שתוכלו? אז הנה – עכשיו אפשר. סביר להניח שבשבועות הקרובים בשלוש חברות הסלולר הגדולות יורידו מחירים כדי להשוות את עצמם לחברות החדשות, תוצר בריא של תחרות הוגנת. זה לא אומר שצריך לסלוח לחברות הנ"ל על כל השנים של החזירות והניצול, שגבו מהכיסים שלנו אלפי שקלים מיותרים. גם אם ההצעה של חברת הסלולר שלכם מפתה במיוחד, הרגשת השחרור והשמחה שתרגישו כשתעזבו אותה ותבינו שיצאתם מה"כלא הסלולרי" הישן שלכם תהיה שווה את זה. באחריות.

4. כי קל לעבור

לאחר שעברתי שאלו אותי הרבה חברים איך הצלחתי לצלוח את המעבר, מה שכנראה אומר שיש הרבה אנשים שלא מבינים כמה זה קל לעבור היום מחברה סלולרית אחת לשנייה: תוכנית ניוד המספרים של משרד התקשורת אומרת שאתם יכולים לעבור עם המספר הקיים שלכם לכל חברה שהיא, ולעשות זאת מבלי "לעבור" בחברה הקודמת קודם. פשוט היכנסו לחברת הסלולר הרצויה עם תעודת זהות וחשבונית אחרונה – ותוך שעות ספורות המספר שלכם יפעל כבר ברשת החדשה. בנוסף – רפורמה נוספת של משרד התקשורת הורידה מאוד את מחירי "קנס היציאה" של החברות. אם בעבר לעזוב חברה לפני הזמן היה יכול לעלות אלפי שקלים, היום זה יעלה – במקרה הרע – כמה עשרות. במקרה הטוב זה לא יעלה אפילו שקל.

שלא תבינו לא נכון. איני מנסה לעשות כאן פרסומת ל"רמי לוי". אני מאוד מרוצה מהשירות ומהמחיר, אבל אין לי מניות בחברה שלו ואיני עובד בה. אני גם יודע שלא לכל המשתמשים משתלם לעבור לחברות החדשות: משתמשים כבדים לא תמיד יזכו לתוכניות שמתאימות להם (במיוחד אצל לוי – אצלו התשלום הוא לפי שימוש, ככה שהוא משתלם בעיקר לכאלה שמדברים יחסית מעט דקות), וחלק מהחברות האלה לא תומכות במודל ה"חיוב זיכוי" שמאפשר לכם לרכוש מכשירים סלולריים חדשים ולקבל עליהם החזרים בחשבונית החודשית. ועדיין – אחרי שנים של ניצול מגעיל מצד החברות הקיימות, אולי הגיע הזמן סוף סוף לנקמה קטנה. להראות לכל בעלי המניות שהרוויחו מיליונים על חשבוננו שאנחנו לא סופרים אותם, ושאנחנו יכולים להסתדר בלעדיהם.

ומה יעשו אותם בעלי מניות מסכנים, שיצטרכו להתרגל לחיות על הרבה פחות כסף? אולי שגם הם יעברו לחברות החדשות. זה יוכל לפחות לחסוך להם קצת כסף בחשבון הסלולר שלהם.

נכתב על ידי ארז רונן ופורסם לראשונה באתר חורים ברשת.