נתוני המכירות של מכשירי הטלפון החכמים לרבעון האחרון (יולי עד ספטמבר) מעידים על ירידה קלה בסך הטלפונים שנמכרו לעומת התקופה המקבילה בשנה שעברה, תוך שמירה על נתחי שוק דומים עבור החברות המובילות. בסך הכל נמכרו במהלך רבעון זה 380 מיליון מכשירים, ירידה של חמישה אחוזים לעומת 2017, והחברה בעלת נתח השוק הגדול ביותר נותרה סמסונג (Samsung) עם 19 אחוזים מהשוק העולמי.
במקום השני ניצבת היצרנית וואווי (Huawei) עם 14 אחוזים, רובם הודות למכירות החברה בשוק הסיני וההודי. אפל (Apple) נמצאת במקום השלישי עם 12 אחוזים, אך נהנית מהובלה ברורה בשוק האמריקני (39 אחוזים) העשיר, ומכאן גם מרווחים נאים הודות למכשיריה היקרים. שאומי (Xiaomi) ואופו (Oppo) הצליחו להגיע כל אחת לנתח של 9 אחוזים, בעוד שהיצרנית Vivo קרובה אליהם עם שמונה אחוזים מהשוק.
כל יתר היצרניות נאלצות להסתפק באחוזים בודדים. HMD, המחזיקה בזכויות למותג נוקיה (Nokia), אומנם לא הצליחה במהלך הרבעון האחרון לעלות לליגה של הגדולות, אך הציגה בכל זאת עלייה נאה של 73 אחוזים במכירותיה לעומת השנה הקודמת – צמיחה מהירה בהרבה מזו של רוב החברות הוותיקות.