חברת סקרי השוק Strategy Analytics פרסמה את נתוני המכירות בשוק הרמקולים החכמים במהלך הרבעון הראשון של שנת 2018 (החודשים ינואר עד מרץ). לפי המספרים אמזון (Amazon), שהייתה הראשונה מבין חברות הטכנולוגיה הגדולות להשיק רמקול חכם המשלב סייען דיגיטלי, עדיין מובילה את השוק עם נתח של 43.6 אחוזים מכלל המכירות, כ-4 מיליון רמקולים.
נתון זה מעיד על צמיחה של כ-102 אחוזים במכירות לעומת השנה הקודמת, אולם נתח השוק של אמזון דווקא הצטמצם לעומת 2017 בזכות זינוק מדהים של 709 אחוזים במכירות הרמקולים החכמים של גוגל (Google) עם 2.4 מיליון יחידות, לעומת רק כ-300,000 בתקופה המקבילה בשנה שעברה. נתון זה משקף נתח שוק של 26.5 אחוזים לגוגל, הניצבת במקום השני.
החברה הסינית עליבאבא (Alibaba) נמצאת במקום השלישי עם 7.6 אחוז מהשוק, ואילו אפל (Apple) ורמקול ה-Homepod הגיעו למכירות של כ-600,000 יחידות ו-6 אחוזים משוק הרמקולים החכמים. יצוין כי המוצר של אפל יקר משמעותית מזה של המתחרים: מחירו עומד על 349 דולרים, בעוד הרמקול הבסיסי של גוגל או אמזון נמכר ב-49 דולרים או פחות.
בסך הכל, נהנתה קטגוריית הרמקולים החכמים מצמיחה של 278 אחוזים לעומת הרבעון הקודם, ומכירות של 9.2 מיליון יחידות.