שירות הזרמת המשחקים של מיקרוסופט (Microsoft) יגיע למכשירים הניידים של אפל (Apple) בתחילת השנה הבאה, עם או בלי אישור של האחרונה, כך מדווחים ב-The Verge.
לפי הדיווחים, בפגישה של עובדי מיקרוסופט שהתקיימה ביום רביעי אמר פיל ספנסר, ראש חטיבת אקס-בוקס (Xbox), כי “אנחנו בהחלט נגיע בסוף ל-iOS”. הוא ציין כי לאור המגבלות הבלתי-אפשריות שהטילה אפל על שירותים כדוגמת Game Pass Ultimate (לשעבר Project xCloud ), החברה עובדת על “פתרון ישיר מבוסס דפדפן” שיעקוף את חנות האפליקציות של אפל.
עם זאת, לפי The Verge, ספנסר הדגיש כי מיקרוסופט עדיין עובדת גם על גרסת אפליקציה, ככל הנראה מתוך תקווה שאפל תחריג אותה מהכללים הנוקשים שקבעה. ספנסר רמז בכיוון הזה גם בראיון ל-CNBC בחודש שעבר, כאשר אמר: “יש כיום יותר מ-3 מיליארד אנשים שמשחקים במשחקי וידאו, רבים מהם משחקים על טלפונים, ואנחנו מחויבים להביא את Game Pass לכל הטלפונים – כולל טלפונים של אפל. נמשיך בשיחות ובטוחני שנוכל להגיע להבנות“.
ה”הבנות” המדוברות, שלא ברור מה הסיכוי להגיע אליהן, אמורות לאפשר למיקרוסופט להוציא את Game Pass ל-App Store גם בלי לעמוד בתנאי לפיו על כל משחק הזמין דרכה לעלות לחנות בנפרד.
גם אם המו”מ יצליח וגם אם ייכשל, ספנסר העריך ש-Game Pass יהיה זמין למכשירי iOS ו-iPadOS במחצית הראשונה של 2021. נראה שההערכה הזו, שתקפה כאמור לאפשרות של גרסה מבוססת דפדפן, תקפה גם לגבי גרסה של השירות למחשבים, שגם היא תתבסס על הדפדפן ולא על אפליקציה או תוכנה ייעודית, בדיוק כפי ששירותי Stadia (סטאדיה) של גוגל (Google) ו-Luna (לונה) של אמזון (Amazon) מבוססים על הזרמה בתוך הדפדפן, מה שחוסך מהם את הצורך לעבוד על אפליקציה נפרדת לכל מערכת הפעלה קיימת.
מיקרוסופט ואפל סירבו להגיב לידיעה.