פראיירים לא מתים? דווקא עכשיו, כאשר שוק הסלולר מוצף במכשירים זולים בעלי יכולות מספקות בהחלט לרובם המוחלט של המשתמשים, חלק גדול למדי בוחרים לרכוש דווקא מכשירים יקרים יותר. כך מגלה חברת מחקר השוק ההונג-קונגית קאונטרפוינט (Counterpoint).

האנליסטים בחברה מחלקים את השוק בין טלפונים שעולים מתחת ומעל 400 דולר – ואומרים כי ברבעון השלישי של 2018, בזמן ששוק הטלפונים החכמים בכללותו התכווץ ב-5%, דווקא רכישות המכשירים היקרים יותר עלו ב-19%, והם היוו 22% מכלל הטלפונים החכמים שנמכרו.

לא פחות מ-40 חברות התחרו בטווח המחירים הזה השנה, אך אפל (Apple) הובילה בענק עם 47% ממכשירי הפרימיום, סמסונג (Samsung) במקום השני עם 22% ואחריה וואווי (Huawei) השלישי עם 12%, אל המקום הרביעי הקריעה ויוו (Vivo) עם 5% ואופו (Oppo) סוגרת את החמישייה גם היא עם 5%.

בחלוקה לתת-קטגוריות ניתן לראות נתון מעניין עוד יותר: ככל שהמחיר עולה נמכרים פחות מכשירים שאינם של אפל. כך, בטווח שבין 400-600 דולר, המהווה כמעט מחצית ממכשירי הפרימיום שנמכרו, מובילה סמסונג עם 25%, אפל עם 21%, וואווי עם 17%, ויוו עם 10% ואופו עם 7%; בטווח שבין 600-800 דולר כבר שולטת אפל על 61%, ואילו סמסונג עם 21% בלבד; ואילו בטווח של 800 דולר ומעלה נהנית אפל מ-79% מהשוק, ומותירה כל מתחרה הרחק מאחור. המשמעות של הנתון הזה היא שמכשירי הפרימיום של סמסונג, ובמיוחד Galaxy Note, קורצים לרוכשים הרבה פחות מ-iPhone.

קרא עוד:  תכירו: הטלוויזיה Vision של הונור, הראשונה עם HarmonyOS

כזכור, הגידול במכירות הטלפונים היקרים אינו המגמה המעניינת היחידה שחשפה קאונטרפוינט. לפני שבועיים דיווחנו כי גם מכירות הטלפונים הפשוטים, או בכינויים האחר 'טפשים', רשמו גידול משמעותי ברבעון השלישי של 2018.