כאשר כתבנו על ה-PlayStation Vita, הקונסולה הניידת החדשה של סוני, כתבנו שהיא נכנסת לתוך שוק תחרותי ורווי במיוחד – בו כל מכשיר סמארטפון הוא מתחרה פוטנציאלי. וובכן אם לשפוט לפי היומיים הראשונים להשקה נראה כי ה-Vita עושה חיל ביפן והקנסולה הניידת החדשה של סוני מכרה מעל ל-312 אלף יחידות.

הראשונים שיוכלו להנות מהקונסולה החדשה של סוני הם אזרחי יפן, שכן היא הושקה שם ב-17 לדצמבר. על-פי חברת המחקר אינטרבריין (Enterbrain), ביומיים הראשונים להשקה נמכרו כ-312,400 יחידות, סכום נאה לכל הדעות. ה-Vita "השאירה אבק" ל-PSP המקורית אשר בהשקה שלה נמכרו 166 אלף יחידות. אם משווים ל-3DS, המתחרה העיקרית של ה-Vita מבית נינטנדו מגלים כי היא נמצאת רק מעט מאחור, מאחר והאחרונה מכרה כ-371 אלף יחידות.

בסוני בהחלט יכולים להיות מרוצים נוכח המספרים, אך עדיין מוקדם לשקוט על השמרים שכן המבחן האמיתי למצב המכירות של ה-Vita יגיע בהמשך החיים של הקונסולה, כאשר ישקע ענן ה"הייפ" הראשוני. ראוי לציין כי מוצרי סוני בדרך-כלל זוכים לכמות מכירות גבוהה במזרח בהשוואה למערב – גם קונסולת ה-PlayStation 3 של החברה מוכרת ביפן (הרבה) יותר יחידות מאשר הקונסולה ה"מערבית" המתחרה ה-Xbox 360, למרות שהמגמה בארה"ב הפוכה.

מעניין אם הקונסולה הניידת של סוני תייצר מספרים דומים גם בהשקה בארה"ב ובאירופה אשר מתוכננת לחודש פברואר. (מקור)

-פרסומת-
מנהל רשתות במקצועו והוא בעליו הגאים של ערוץ היו-טיוב The G3 Show. הוא גיימר, גיק וכל מה שבניהם. דעתן וחובב חפיצים מושבע. שי מחליף טלפונים כמו גרביים וכל כמה חודשים ניתן למצוא אצלו חפיץ חדש ביד. הדבר היחיד שהוא אוהב יותר מחפיצים הוא להשתמש במושגים עבריים (ידעתם שחפיצים הם גאדג'טים?). בזמנו החופשי המועט משמש שי כמקור מידע טכנולוגי ״של החבר׳ה״.